Министрите на транспорта на Чехия, Германия, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Унгария и Словакия ще се срещнат по-късно в понеделник, за да обсъдят потенциални промени в предложените ограничения на емисиите от превозни средства в Европейския съюз (ЕС), съобщава Ройтерс.
Целта на срещата е да се направи планираният стандарт Евро 7 за превозните средства в блока "приемлив за автомобилната индустрия на ЕС и нейните клиенти", заяви чешкият министър Мартин Купка в Twitter.
Срещата трябва да се проведе по-късно в Страсбург.
Предложеният регламент Евро 7, относно който страните от ЕС и политиците ще започнат да преговарят по-късно тази година, ще затегне правилата и ограниченията за вредните емисии, отделяни от автомобилите, включително и азотните оксиди.
Представители на ЕС казват, че министрите вероятно ще координират позициите си относно крайния срок на блока до 2035 г. за забрана на продажбата на нови коли, отделящи при движение въглероден диоксид.
„Ще обсъдим и последните законодателни актове, които оказват силно влияние върху автомобилния сектор и бъдещата достъпност на индивидуалната мобилност в ЕС“, добавя Купка.
Въглеродните регулации на ЕС, които целят ускоряване на преминаването на Европа към електрически превозни средства, беше блокиран по-рано този месец след съпротива от Германия. Това изненада политиците в Брюксел и другите държави членки, тъй като вече беше постигнато споразумение по темата миналата година.
Германия, която е подкрепяна и от страни, включително Италия и Чехия, иска по-ясни гаранции, че нови автомобили с двигатели с вътрешно горене ще могат да се продават и след 2035 г., ако работят с екологични горива.
Тези страни твърдят, че законът е заплаха за европейската автомобилна индустрия, части от която също лобират за разхлабване на законодателството на ЕС, което в сегашната му форма на практика би направило невъзможно продажбата на нови автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 г.
Изпълнителният директор на Porsche Оливер Блуме заяви по-рано в понеделник, че според него Берлин „предприема съответните стъпки“, за да гарантира, че синтетичните горива могат да се използват в новите автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г.
„Няма конфликт между електромобилността и екологичните горива. Не виждам друга възможност за декарбонизиране на автомобилите с двигател с вътрешно горене“, изтъква Блуме.
Междувременно френският министър на финансите Брюно льо Мер разкритикува действията на Германия, като заяви, че ЕС трябва да се придържа към своя план за забрана на продажбите на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като отхвърли заплахите на Берлин и Рим да блокират регламента.
„Не можем да кажем, че има извънредна климатична ситуация, а по-скоро оттегляне от прехода към електрически превозни средства“, коментира Льо Мер в ефира на телевизия France Info. „Готови сме да се борим, тъй като това е екологична и икономическа грешка“, подчерта министърът.
По-рано през март Паскал Канфин, председател на комисията по околна среда към Европейския парламент, заяви, че не е приемливо Германия да се откаже от споразумението, постигнато през октомври, което задължава държавите членки на блока да премахнат постепенно емисиите от автомобилния сектор. „Не можем да приемем този текст да бъде взет за заложник от част от германското правителство“, изтъква Канфин пред журналисти. „Надяваме се, че канцлерът няма да остане в историята като този, който е убил Зелената сделка“, добавя той.
преди 1 година Или ние ще yбиeм "зелената" сделка или тя нас! Средно положение няма! отговор Сигнализирай за неуместен коментар