IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ян Крюкемайер: Европа да намери ролята си в условия на нарушени вериги на доставки

Българските компании, които искат да се развиват в износа, трябва първо да разберат какво е търсенето на пазара, съветва президентът на CITHA

21:12 | 07.11.22 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Европа трябва много скоро да намери своята роля в ситуацията на прекъснати или нарушени вериги на доставки, която да обхваща всички заинтересовани, за да се противопостави на влиянието на САЩ и Азия. Това коментира Ян Крюкемайер, президент на Европейската конфедерация на асоциациите на международните търговски къщи (CITHA), в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Ще има повече ограничения пред международната търговия и ще се формират нови четири или пет търговски блока", прогнозира събеседникът.

"От една страна, виждаме как нарастват тарифните ограничения, което ще забави глобализацията...от друга страна, отделните компании, сектори и индустрии трябва да преосмислят в какво са наистина добри, какви са основните им предимства и как може да спечелят от международната търговия“, отбеляза той. 

Според Крюкемайер процесите на деглобализация не са заради искания на потребители или компании, а заради "късогледи" политики на правителствата. „Политиците масово натискат процесите на деглобализация... Често те нямат никаква идея как се справят малките и средни компании, семейният бизнес, какви са техните нужди, с какви предизвикателства се борят“, посочи той.

Крюкемайер посъветва българския бизнес „да говори с политиците и да каже какво не трябва да правят, за кои неща да не се месят“.

„Българските компании, които искат да се развиват в износа, трябва първо да разберат какво е търсенето - от какви стоки и услуги има нужда на чуждестранните пазари“, посъветва Крюкемайер. Според него има добри условия за малките и средни предприятия да се развиват в тази сфера.

"Разберете кои са подходящите лица за контакт, точните институции и хора, с които да обсъждате тези теми. Преди 20 години можеше да произведете нещо, да го пуснете на пазара и това да бъде успешно. Днес е точно обратното – първо трябва да разберете нуждите на пазара", каза събеседникът.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Всички гости в предаването вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:54 | 07.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още