Продажбите на дребно във Великобритания са се повишили през август, като потребителите са харчили пари за храна и дрехи на фона на слънчевото време, предава Bloomberg.
Обемът на стоките, продадени в магазините и онлайн, се е увеличил с 1%, съобщи Националната статистическа служба в петък. Резултатът, който е по-силен от очакваното от икономистите увеличение с 0,4%, следва ръста от 0,7% през предходния месец.
Обемът на продажбите се е увеличил с 2,5% през годината до края на август, което е най-големият годишен ръст от февруари 2022 г. насам. Като цяло обемите почти са се възстановили до нивата отпреди пандемията от Covid-19, наблюдавани през февруари 2020 г.
Данните сочат, че британските потребители са били оптимистично настроени през август въпреки вълната от антиимигрантски бунтове, обхванала части от страната по-рано през месеца, и предупрежденията на министър-председателя Киър Стармър за предстоящи трудни фискални решения.
Отделни данни, публикувани по-рано в петък, показаха, че през септември потребителското доверие е станало отрицателно, което изследователската компания GfK отдаде на опасенията относно данъчните и разходните планове на лейбъристкото правителство.
Независимо от това домакинствата се радваха по-бърз растеж на заплатите от цените, докато инфлацията при някои основни стоки като дрехите и храните се охлади. Слънчевото време също така стимулира продажбите на храни, които отбелязаха най-големия си годишен скок от 2021 г. насам.
Британските търговци на дребно Ocado и Next повишиха прогнозите си за продажбите до края на тази година след по-силно от очакваното трето тримесечие. От Next заявиха, че купувачите вече харчат за есенни дрехи и купуват повече стоки на пълни цени.
Друг доклад на Британския консорциум за търговия на дребно показа, че продажбите на дребно отбелязват най-силния си ръст от март насам. По данни на Barclays потребителите все още си позволяват малки луксозни покупки, което спомага за възстановяването на плащанията с карти след два месеца на спад.