IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хранителните компании в САЩ достигнаха ценовия лимит на потребителите

Пазарната им сила спадна и сега те работят активно за връщане на загубените клиенти

07:35 | 16.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Много потребители и политици казват, че са ядосани от нарастващите корпоративни печалби, докато бюджетите на домакинствата не са такива, каквито бяха.

Модераторите откриха президентския дебат през юни с въпрос за чувствително по-високите разходи за хранителни стоки и жилища. Администрацията на Байдън критикува някои тактики, включително шринкфлацията, чрез която компаниите намаляват размера на продуктите, но не и цените.

Ръководителите на хранителните компании заявиха, че не са „изнудвали“ потребителите и полагат усилия, за да поддържат цените възможно най-ниски. Те казаха, че трябва да поддържат своите маржове на печалба, за да финансират нови продукти и че редица разходи, като тези за труд и какао, са се увеличили през последните години и са останали високи. Някои вериги, като Olive Garden, подчертават, че вдигат цените си с по-малко от инфлацията. Потребителите в крайна сметка ще се приспособят към по-високите цени, изтъкнаха ръководителите.

Все пак повече от 70% от потребителите вярват, че ресторантите, супермаркетите и производителите на храни имат прекомерни цени, според проучване, проведено от икономисти от университета на Илинойс и университета Пърдю.

„Без съмнение всички те се възползваха от ситуацията, за да увеличат маржовете“, смята Рик Дънфи, пенсиониран продавач на облигации от Дъксбъри (Масачузетс). Дънфи казва, че той и съпругата му намаляват ходенето по ресторанти и избират по-често евтини подправки, зърнени храни, бисквитки и крекери.

Burger King (на Restaurant Brands International) и McDonald’s стартираха ограничени във времето предложения за храни от 5 долара през юни, а Sonic (на Inspire Brands) се опита да изпревари своите конкуренти за бургери, като пусна постоянно меню за 1,99 долара през юли.

Макдоналдс заяви наскоро, че яденето от 5 долара започва да привлича обратно клиентите, но че компанията трябва да се постарае повече, за да направи своите ястия достъпни. Джо Ерлингер, президент на McDonald’s за САЩ, каза, че брутните маржове на получателите на франчайз са на 20-годишен връх и че сега те могат да си позволят да инвестират в стойност. Във вътрешно съобщение той ги призова да направят повече, за да подкрепят достъпните оферти.

„За да задоволим по-добре нашите клиенти, трябва да признаем къде не успяваме“, посочи Ерлингер в имейла.

Starbucks каза, че ще увеличи промоциите, за да се опита да върне загубените клиенти и да плаща за тях чрез по-ефективна работа.

Големите производители на храни искат по-ниски цени, за да си помогнат да увеличат стагниращите обеми на продажби. Гигантът за закуски Mondelez заяви наскоро, че планира да предлага отстъпки и по-малки, по-евтини пакети от стоки, включително Oreo, Chips Ahoy и крекерите Ritz.

В момента 60-70% от продуктите на Mondelez струват повече от 4 долара, сподели изпълнителният директор Дирк Ван де Пут през юни. Преди три години същият дял продукти струваше по-малко от 3 долара.

General Mills каза през юни, че планира да увеличи инвестициите си в купони с повече от 20% през първата половина на текущата си фискална година. Компанията също така работи за подобряване на вкуса на някои от най-популярните си марки.

Някои ръководители и анализатори на хранителни компании предупредиха, че привличането на потребителите обратно ще бъде бавен процес и ще изисква повече инвестиции, отколкото компаниите очакват.

„Това не е една от тези ситуации, в които пръскаме малко пари и потребителите забравят, че някога са имали отвързана инфлация“, заключава главният изпълнителен директор на Conagra Brands Шон Конъли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:35 | 16.08.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още