Продажбите на дребно в САЩ са останали без промяна през юни, става ясно от публикувани днес данни, цитирани от Ройтерс.
Стабилният резултат следва ръста от 0,3% през май, съобщи Министерството на търговията. Икономисти, анкетирани от Ройтерс, прогнозираха, че продажбите на дребно, които са предимно на стоки и не са коригирани спрямо инфлацията, ще намалеят с 0,3%.
Все пак перспективите за продажбите са неблагоприятни. Домакинствата стават все по-чувствителни към цените и се фокусират върху основните нужди, което е видно от отчетите за приходите на големите производители и търговци на дребно.
Главният изпълнителен директор на PepsiCo Рамон Лагуарта заяви миналата седмица, че потребителите с по-ниски доходи са „напрегнати“ и „разработват много стратегии, за да могат парите им да стигнат до края на месеца“.
Повечето домакинства са изчерпали излишните спестявания, натрупани по време на пандемията от Covid-19, и имат голям дълг по кредитни карти, който става все по-скъп, тъй като лихвените проценти остават високи. Растежът на заплатите също се забавя с охлаждането на пазара на труда. Независимо от това темпът на потребителските разходи остава достатъчен, за да поддържа икономическата експанзия.
Продажбите на дребно, с изключение на автомобилите, бензина, строителните материали и хранителните услуги, са нараснали с 0,9% през миналия месец, след като се повишиха с 0,4% през май.