Инфлацията при хранителните стоки във Великобритания се е понижила до най-ниското си ниво от септември 2021 г. насам. Това е още един знак за отслабването на натиска върху разходите преди решаващото заседание на Английската централна банка следващия месец, на което ще бъде обсъдено намаляване на лихвените проценти, предаде Bloomberg.
Годишният темп на нарастване на цените в супермаркетите се е понижил до 1,6% през четирите седмици до 7 юли спрямо година по-рано, според данни, публикувани от изследователската компания Kantar във вторник. За сравнение, миналия месец данните бяха за ръст от 2,1%.
Официалните правителствени данни за инфлацията на Острова ще бъдат публикувани в сряда, като икономистите очакват индексът на потребителските цени да остане около целевото равнище на АЦБ от 2%. На 1 август финансовата институция ще реши дали да намали разходите по заемите за първи път от началото на пандемията от Covid-19.
Купувачите в страната намалиха разходите си, след като инфлацията на цените на хранителните стоки достигна 17% през март 2023 г. Има обаче признаци, че това се променя, тъй като потребителите са направили с 2% повече посещения в супермаркетите в сравнение с предишната година - най-голямото месечно увеличение през 2024 г. Продажбите на маркови продукти също се увеличават с бърз темп.
Ocado Group е най-бързо растящият производител на хранителни стоки за пети пореден месец, като продажбите му са се увеличили с близо 11% за 12-те седмици до 7 юли. Компанията печели клиенти с намаления на цените и специални оферти, които вече ѝ осигуряват пазарен дял от 1,8%.
Междувременно Tesco увеличи пазарния си дял най-много от повече от две години насам. Продажбите на компанията нараснаха с 4,6% през 12-те седмици до 7 юли спрямо предходната година. Сега Tesco държи 27,7% от пазара, а Sainsbury - 15,3%.