Потребителското доверие в САЩ се понижава през този месец поради по-неблагоприятните перспективи за бизнес условията, пазара на труда и доходите в страната, предаде Bloomberg.
Показателят на Conference Board за настроенията се понижава до 100,4 пункта от отчетените 101,3 пункта през май, сочат публикувани във вторник данни.
През юни показателят за очакванията за следващите шест месеца се понижава с близо 2 пункта до 73 пункта, докато този за настоящите условия нараства спрямо регистрираното през май.
През последните няколко години доверието на потребителите в САЩ е слабо, тъй като те се сблъскват с по-високите разходи за живот, повишените лихвени проценти, а напоследък и със смекчаването на пазара на труда. Само 12,5% от анкетираните очакват условията за бизнес да се подобрят през следващите шест месеца, което е най-малкият дял от 2011 г. насам.
На този фон мнението на потребителите за настоящия пазар на труда леко се подобрява. Около 38,1% от потребителите заявяват, че работните места са "много", което е повече от регистрираните 37% през май, докато по-малко от тях посочват, че нова работа е "трудна за намиране". Разликата между тези две мнения - показател, който икономистите следят отблизо, за да оценят силата на пазара на труда - се повиши за първи път от началото на годината.