Доверието на германските потребители вероятно ще продължат бавното си възстановяване и през април, подкрепено от все по-малкото домакинства, които имат нужда да спестяват, докато несигурността около икономическото развитие на Германия все още остава, показа проучване от вторник.
Индексът на потребителското доверие, публикуван съвместно от GfK и Nuremberg Institute for Market Decisions (NIM), се е повишил леко за април – до -27,4 пункта от ревизираните -28,8 пункта през март. Това е над прогнозата на анализатори в проучване на Ройтерс за ниво от -27,8 пункта.
Спад от пет пункта в склонността към спестяване – до 12,4 пункта, подкрепя доверието като цяло, казва експертът на NIM Ролф Бйоркел, но добавя, че той все пак остава сравнително висок. Година по-рано нивото му е било 1,3 пункта.
„Възстановяването на доверието на потребителите напредва бавно и много мудно“, пояснява той.
„Реалният ръст на доходите и стабилният пазар на труда сами по себе си са много добри предпоставки за бързо възстановяване на потребителската икономика, но потребителите все още нямат сигурност при планирането и оптимизъм за бъдещето“, добавя Бйоркел в изявление.
Допълнително забавяне на инфлацията и ясна политическа стратегия за бъдещото развитие на Германия са единственият начин потребителите да си върнат сигурност при планирането и да допринесат за възстановяването на най-голямата икономика в Европа, казват институтите.
Стойност на индекса над нулата сигнализира ръст на годишна база при частното потребление, а под нулата – спад.
Според GfK промяна от един пункт в показателя отговаря на промяна от 0,1% на годишна база в частното потребление.