В своите изказвания, посветени на икономическата ситуация в САЩ, президентът Джо Байдън обича да говори за "работа, работа, работа", но избирателите се интересуват повече от "цените, цените, цените", пише в анализ The Wall Street Journal.
Този проблем в комуникацията е вероятно една от причините, която прави предизвикателство преизбирането на Байдън през ноември 2024 година, пише още изданието. Като цяло американската икономика се оказа по-устойчива от очакваното, но цените се повишиха с около 19% от началото на пандемията от коронавируса и това е трудно за преглъщане от американците и те търсят кого да обвинят.
Избирателите на Джо Байдън изглеждат разочаровани от неговото управление и някои от тях коментират, че няма да гласуват отново за него. Социологическите проучвания сочат, че 64% от американците се притесняват от инфлацията, а само 25% вярват, че Байдън работи върху намаляването на цените.
В същото време създаването на нови работни места в САЩ расте непрекъснато след рязкото понижение през 2020 година и това до голяма степен успокои американците. Само през 2023 година бизнесът е създал къл 239 хил. работни места в САЩ, сочат данни към края на октомври. Нивото на безработицата стигна най-ниските нива от 1969 година насам.
В редица събития през годината коментарите за "Байденомиката" и успехите на пазара на труда се опитват да проправят пътя на втори мандат за демократа. Байдън обаче рядко обръща внимание на високата инфлация в тези свои изявления. Например в реч в щата Колумбия той прави 29 препратки към създаването на работни места и само две за високите цени.
Съветници на президентската кампания на Байдън през 2020 година обаче са категорични - той иска да говори за създаването на работните места, защото това е неговият успех, но трябва да говори за инфлацията, защото това вълнува хората.
Високите цени са това, с което американците се сблъскват всеки ден. Цените на автомолилите са с 30% по-високи, на жилищата - достигат рекорди, а галон мляко струва 4 долара, спрямо 3,25 долара преди пандемията, посочва WSJ.
В последните месеци инфлацията тръгна надолу - през октомври ръстът на потребителските цени стигна 3,2%, спрямо пика през юни 2022 година от 9,1 на сто. Но потребителите не виждат това по-бавно повишение на цените.
Наред с ниските нива на безработицата в САЩ е регистрирано и увеличение на заплатите. То обаче само подхранва инфлацията, допълва още изданието.
Някои съветници в Белия дом също виждат необходимостта от по-голям фокус върху цените. Един от последните коментари по темата, направен от Байдън, обаче изглежда доста популистко насочен към бизнеса.
" Всяка корпорация, която не е понижила цените си – дори когато инфлацията е намаляла, дори [когато] веригите за доставки са били възстановени – е време да спре повишаването на цените – давайки почивка на американския потребител", каза той.
Правителството направи някои стъпки, като например да бъдат отченени мита, наложени по времето на Доналд Тръм, което направи някои вносни продукти по-евтини. Но и в самата администрация са разделени спрямо мярката - според някои съветници на Байдън ефектът ще е минимален, но политическият риск от смекчаване на търговските мерки може да е съществен, особено що се отнася до Китай.
Доналд Тръмп използва инфлацията като основна нападка срещу Джо Байдън и "Байденомиката", пише още WSJ. Пред свои избиратели в последните дни той критикува скъпите жилища, растящите лихви и цени в страната.
преди 11 месеца Бря тия проклети бели американци, докато дядя Биди се опитва да ги нахрани с политически изммишльотини, те си мрънкат за реалността отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Верно ли говори за пабота тоз?АРБАЙТ МАХТ ФРАЙ ИЛИ РАБОТА,ПАБОТА, НЯМА КАРНАВАЛИ?Обичам политиците да ми говорът за секс, черен хайвер, пиянства, разсипничество и околосвецко.ЗАЩОТО ЗНАЯТ ДА КАКВО СТАВА ДУМА И ПОКАЗВАТ, ЧЕ НЕ СА ЛИЦЕМЕРНИ. Това прават, това им е на устата.......работа? това звучи некак негърско. отговор Сигнализирай за неуместен коментар