IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Разходите на американците за Черния петък и киберпонеделника се насочват към рекорд

Потребителите в САЩ планират да похарчат средно по 567 долара през периода

09:26 | 20.11.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Американците планират да похарчат средно по 567 долара по време на Черния петък тази седмица и т. нар. "киберпонеделник" след уикенда, предаде Bloomberg. Тази сума е с 13% повече от миналата година, като потребителите търсят най-добрите оферти, докато са под икономически натиск заради по-високите цени и растящите лихвени проценти.

Сумата е и нов рекорд за годишното проучване на Deloitte за пазаруването в този период, в който търговците предприемат масови намаления.

Около 84% от купувачите се чувстват достатъчно уверени, за да се придържат към бюджетите, които са определили през септември. За да се придържат към ограниченията на разходите си, много потребители планират да пазаруват основно по време на Черния петък и киберпонеделника. Четирима от всеки 10 души очакват да приключат с празничното пазаруване през този период.

Потребителите "управляват бюджетите си, за да се възползват от сезонните намаления", казва Стивън Роджърс, управляващ директор на Центъра за потребителска индустрия на Deloitte.

Много от ранните купувачи вече са се възползвали от отстъпките, като около 41% от анкетираните са заявили, че са пазарували празнични подаръци по време на промоционалните събития през октомври. Тези, които са пазарували през октомври, вероятно ще похарчат с 25% по-малко от останалите по време на Черния петък и киберпонеделника.

Deloitte е анкетирал 1200 потребители между 19 и 25 октомври.

Търсещите изгодни сделки могат да създадат предизвикателства за търговците на дребно. Target Corp. отчете спад на сравнимите продажби през третото тримесечие, дължащ се на по-ниски разходи за продукти, които не са от първа необходимост. Продажбите в магазините на Macy's Inc. също спаднаха през последния период, тъй като някои потребители пренасочват разходите си към преживявания, а не към стоки.

По данни на американската Национална федерация за търговия на дребно (National Retail Federation) 182 млн. души планират да пазаруват в периода от Деня на благодарността до киберпонеделника, което е най-високият брой от 2017 г. насам. Въпреки това от федерацията очакват забавяне на ръста на продажбите по празниците в САЩ на фона на икономическите пречки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:26 | 20.11.23 г.
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още