Фабричното производство в САЩ се е свило през октомври с повече от очакваното, отразявайки свързаното със стачките отслабване на активността при производителите на автомобили и доставчиците на авточасти, пише Bloomberg.
Производството е намаляло с 0,7% миналия месец, най-много от четири месеца насам, което се дължи основно на 10% спад в производството на моторни превозни средства, показват данни на Федералния резерв. С изключение на автомобилите производството се е разраснало с 0,1%.
Общото промишлено производство, включващо минното дело и комуналните услуги, се е свило с 0,6%.
От септември синдикатът на Обединените автомобилни работници (UAW) излезе на целенасочени стачки срещу трите най-големи производители на автомобили в Детройт, прекъсвайки производството в компаниите и техните доставчици. Синдикатът постигна предварителни споразумения в края на октомври, полагайки основите за възстановяване на производството във фабриките през ноември.
Годишният темп на сглобяване на автомобили е спаднал до 9,22 млн. единици, най-малкото от февруари 2022 г. насам.
Производството на машини, първични метали и мебели също се е свило, въпреки че ръстовете, отчетени при космическата индустрия, компютърните и електронни продукти и петрола, са компенсирали отчасти тази слабост.
Последните проучвания на фабричното производство отчитат ниски нови поръчки – такива са резултатите и от последното проучване на Фед сред производителите в Ню Йорк , което също показа растящи опасения за бъдещето. Фабриките ще трябва да продължат да преодоляват отслабващата икономическа активност в чужбина, високите лихви в страната си и несигурните икономически перспективи.
Данните от четвъртък показаха, че използването на производствения капацитет е спаднало до 77,2%, което е най-ниското му ниво за годината. Общото използване също е намаляло.
При комуналните услуги се наблюдава свиване втори месец, докато производството в минното дело се е разширило.
Междувременно индексът на Фед за отбранително и космическо оборудване се повиши с 1,7%, до ново рекордно ниво.