Нагласите на германските потребители вероятно ще се влошат през септември, тъй като очакванията за доходите стават по-песимистични, a склонността към покупки намалява, показват данни от проучване на института GfK във вторник, цитирани от Ройтерс.
Индексът на потребителските нагласи на института се понижава до минус 25,5 пункта за септември от леко ревизираните минус 24,6 пункта, отчетени през август, и остава на ниво под очакванията на анализатори, анкетирани от Ройтерс, които прогнозираха минус 24,3 пункта.
„Шансовете потребителските нагласи да се възстановят трайно преди края на тази година все повече намаляват“, заяви експертът по потреблението на института GfK Ралф Бюркъл.
Упорито високата инфлация пречи на всяко евентуално подобрение на потребителските нагласи, допълни той.
Тъй като потребителските нагласи вероятно ще останат песимистични през следващите месеци, частното потребление няма да допринесе положително за общото икономическо развитие през годината, а по-скоро ще е бреме за перспективите към растеж в Германия, смятат от GfK.
Показатели от проучването на Gfk за септември. Таблица: Ройтерс/Gfk
Индексът за потребителските нагласи прогнозира развитието на реалното частно потребление през следващия месец.
Стойност на показателя над нулата показва засилване на потреблението на годишна база, докато такава под нулата е сигнал за свиване.
Според GfK промяна с един процентен пункт в показателя съответства на годишна промяна от 0,1% в индивидуалното потребление.