Активността в японския сектор на услугите се е разширила с рекорден темп през май, показа проучване в частния сектор от понеделник. Това се дължи на възстановяване на външното търсене и вълна от чуждестранни туристи след облекчаване на ограниченията, съобщава Ройтерс.
Последният индекс на мениджърите по поръчките (PMI) за услугите на au Jibun Bank Japan Services се е увеличил до сезонно коригираните 55,9 пункта миналия месец от предишния връх от 55,4 пункта през април.
За сравнение, първоначалното четене бе за 56,3 пункта и е доста над границата от 50 пункта, която разделя разширяването от свиването, за девети пореден месец.
„Компаниите са подкрепени от облекчаването на малкото останали пандемични ограничения и отбелязват силни ръстове на търсенето, най-вече от чуждестранен и вътрешен туризъм“, казва Усама Бати, икономист в S&P Global Market Intelligence.
„Възходящата тенденция изглежда ще продължи в краткосрочен и средносрочен план“, тъй като неизплатените поръчки са се увеличили с рекорден темп, а бизнесът оптимизъм е близо до исторически връх.
Правителството премахна строгия граничен контрол заради пандемията и рекласифицира Covid-19 до същото ниво като сезонен грип.
Броят на чуждестранните туристи в Япония се е изкачил до следпандемичен връх от близо 2 млн. души през април.
Подиндекс, измерващ неразплатените поръчки, е нараснал с най-бързия отчитан темп, след като прекъсванията, причинени от пандемията, продължават да отслабват.
Бизнес очакванията за следващата година остават стабилни, макар че темпът на увеличение малко се е забавил през април, показва проучването.
Компаниите от сектора на услугите са наели повече служители за четвърти пореден месец, а темпът на създаване на работни места е вторият по бързина от септември 2007 г.
Общият PMI, който обединява данните за дейността в производството и услугите, се е разширил с най-бързите темпове от октомври 2013 г. Индексът е напреднал до 54,3 пункта през май от 52,9 пункта през април, оставайки над границата от 50 пункта за пети пореден месец.