Пазарът на органични храни в Германия през 2022 г. се е свил за първи път, след като инфлацията принуди купувачите да се обърнат към "по-нискобюджетно" пазаруване, оповести браншова организация, цитирана от ДПА.
Към октомври продажбите са се понижили с 4,1 процента, според доклад на Германската фермерска асоциация, съобщава БТА. Все още обаче се прогнозира приходите от органични храни да достигнат 15 млрд. евро тази година, което ще бъде с 2,7 млрд. евро над предпандемичното равнище от 2019 година.
Супермаркетите за стоки с намалени цени са тези, които се облагодетелстват от по-широката тенденция към пазаруване на по-евтини продукти, според браншовия доклад, до който ДПА е получила достъп.
По този начин се е стигнало до спад в оборота на специализираните магазини за органични храни и преките продажби.
Според асоциацията в супермаркетите множество органични храни са само малко по-евтини или са на същата цена, но очевидно потреблението е насочвано по-скоро от имиджа, отколкото от реалното познаване на цените.
Очаква се, ако икономиката се ускори, търсенето отново да нарасне, отбелязва докладът.
За цялостния пазар на селскостопански продукти в Германия асоциацията очертава смесена картина за годината. Тя откроява големите колебания на цените, най-вече на зърнения пазар, по-високите сметки за енергия и торове на фермерите, както и по-ниските добиви от някои култури заради екстремни метеорологични условия.