Петъкът след Деня на благодарността е най-натовареният ден за търговците в САЩ, особено и на фона на големите отстъпки, които се предлагат. Тази година офертите са налични, но купувачите ги няма, пише Ройтерс.
Възможно е причината за това да е лошото време, но традиционните тълпи от хора, които чакат да бъде отворен магазинът, тази година липсват. И то до такава степен, че продавачите дори раздават брошури пред вратите в опит да привлекат купувачи.
Според статистиката през този уикенд на покупките - от черния петък до кибер понеделника, 166,3 млн. души планират да пазаруват. Това е с 8 млн. повече от миналата година, но в първия ден от намаленията тези хора липсват. Очакванията в индустрията са за ръст на продажбите от 6-8% спрямо средното ниво за последните 10 години.
Проучванията сочат, че 26% от американците ще похарчат по-малко пари от обикновено, а 66% - колкото са похарчили миналата година. Последните месеци обаче са тежки за потребителите с по-ниски доходи на фона на растящата инфлация и високите цени на горивата.
Средното намаление на стоките, продавани онлайн, в САЩ през този уикенд е от 29% спрямо 23% през 2021 година. Това увеличава продажбите с 3% до 7,1 млрд. долара, сочат данни на Salesforce
Купувачите пък коментират, че са изненадани от изгодните оферти, които не са били обявени предварително. Някои от тях стигат и до 50% на всички изложени стоки, разказват те.