IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как да пишем за икономиките?

Статията за една икономика е нещо повече от сухо рецитиране на числа, публикувани от правителствата, и проучване на тези факти и цифри от икономисти

20:15 | 06.08.21 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;<a href="https://unsplash.com/@techdailyca?utm_source=unsplash&amp;utm_medium=referral&amp;utm_content=creditCopyText">Tech Dail</a>,&nbsp;<a href="https://unsplash.com/s/photos/economy-news?utm_source=unsplash&amp;utm_medium=referral&amp;utm_content=creditCopyText">Unsplash</a></em></p>

Снимка: Tech DailUnsplash

Статията за една икономика е нещо повече от сухо рецитиране на числа, публикувани от правителствата, и проучване на тези факти и цифри от икономисти. Става въпрос за хората, които произвеждат, продават и купуват стоки и услуги, а това винаги е убедителна история за разказване.

Винаги, когато в Investor.bg пишем за икономика, вземаме предвид пет най-важни елемента: инфлация, лихвени проценти, работни места, продажби и производство. Ние измерваме растежа на икономиката с това колко богатство и колко работни места създава тя, както и чрез стойността на произведените, закупени и продадени стоки, услуги и храна. 

Целта е да се обясни какво означават суровите числа. Най-добре е да се стремим да опишем това като разказ, за да привлечем хората към историята, особено ако включва примери, които улавят и подкрепят темата на историята.
Статиите за икономиката трябва да са големи истории за компании. Икономиката е свързана с компаниите, а историята на компаниите е икономиката. Икономическите истории са по-достоверни и авторитетни, когато включват коментари от главни изпълнителни директори и примери за успеха (и неуспеха) на компаниите. Такива цитати и примери допълват сухия и псевдонаучен жаргон, идващ от много икономисти. Една статия за нарастващата степен на заетост има по-голяма достоверност, когато включва мнението на менинджъри от бизнеса, които говорят за работни места, производителност, заплати или ползи за служителите, стремежът на производства да се местят към по-евтини държави, намалените капиталови разходи и т.н.



Когато е възможно, е добре в статиите да има графики. В тях трябва да потърсим тенденции, които подкрепят тезата на темата, като например дали продажбите са достигнали своя връх преди няколко месеца или все още нарастват. Това помага да се осигури контекстът и бекграундът, за да стане статията авторитетна: Каква е тенденцията? Данните са най-високи или най-ниски от кога? Как се сравнява това с други икономики?

Нарастващата икономика подтиква инвеститорите на финансови и стокови пазари да се замислят дали правителството или неговата централна банка ще повишат лихвените проценти, за да поддържат настоящата стойност на парите и да предотвратят внезапното увеличение на цените и заплатите, известно като инфлация. Стихването на инфлацията помага да се увеличи стойността на парите и другите финансови активи. От своя страна, ускоряващата се инфлация помага да се повишат цените на стоките, услугите и заплатите. Свиващата се икономика подтиква инвеститорите да се замислят дали правителството или неговата централна банка ще понижат лихвените проценти, за да направят парите по-евтини, а в процеса да насърчат хората да купуват и продават повече стоки и услуги и да създават повече работни места и богатство.

Подготвянето на заговорки е задължително за най-важните икономически показатели. Преди да напишем дадена
статия, може да прегледаме средната прогноза на икономистите, анкетирани от Bloomberg.  Може да опитаме с минимум пет оценки и да обясним какво означават тези числа относно перспективите за икономически растеж, инфлация, заетост, търговски баланс и т.н.

Добре е да включим цитати от компании в заготовки. Пишейки за месечните продажби на дребно е важно например какво казва най-голямата верига универсални магазини за последните си продажби? След като данните бъдат публикувани, шаблоните (наричани на жаргон „заготовки“), пълни с подробности, контекст и цитати, ни позиционират да сме най-добри, когато информацията бъде пусната. По този начин първоначалната ни публикувана статия вероятно ще има повече подробности, контекст и предистория, отколкото окончателната версия на конкурентите.

Цялата лекция вижте във видеото. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:43 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 1
bgMan
преди 3 години
Като за полуумрело последно от вида си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
redcretin
преди 3 години
Верно? С Гугъл транслейт как ли става номера :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още