Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция за заблуждаваща реклама на „Винпром Пещера” АД, гр. Пловдив в размер 386 хил. лв., съобщиха от комисията.
Комисията е установила извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията от страна на „Винпром Пещера” в качеството му на рекламодател във връзка с проведени рекламни кампании на нискоалкохолните напитки “Flirt Tease” и “Black Ran” и вино “Пещерока”.
На рекламните агенции, изготвили рекламните клипове - „Маккан Ериксон София” ООД, „Арчър Айдиас” АД, „Камера” ООД и „СИА” ЕАД, Ловеч, КЗК е наложила глоби в размер съответно на 10 хил. лв., 30 хил. лв., 11 хил. лв. и 14 хил. лв.
На „Винпром Пещера” е наложена и глоба от 50 хил. лв. заради реклами на Flirt Tease, които са били изготвени и излъчени в периода преди влизане в сила на действащия към момента ЗЗК, тъй като са създали риск от въвеждане в заблуждение на потребителите, посочват от комисията.
Повод за образуваното производство е постъпил сигнал от СЕМ във връзка с рекламите. Разследването на КЗК е установило, че рекламите на Flirt Tease и Black Ran и на вино Пещерока изцяло наподобяват рекламните послания на съответните спиртни напитки – водка Flirt, уиски Black Ram и ракия Пещерска, като клиповете са абсолютно идентични като сюжет, герои и съдържание.