Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция в размер на 218 хил. лв. на „Белла България“ АД за нелоялно привличане на клиенти, съобщиха от комисията.
Производството е образувано по самосезиране на КЗК по повод промоционална игра на компанията под надслов „Стягайте багажа за LEKI пътешествия“.
Според рекламното съобщение всяка седмица от 2 ноември до 13 декември 2009 г. всеки, изпратил уникален код в скреч зона върху опаковката на шпекови колбаси LEKI, може да участва в раздаването на четири самолетни уикенд екскурзии за двама до Париж, Лондон, Рим и Берлин. Също така в периода на играта могат да бъдат спечелени и 100 пътнически куфара.
Законът забранява действия, които с непазарни елементи влияят на решението на потребителя дали да купи дадена стока, или не, като се отклонява вниманието му от търговските свойства на продукта, се посочва в съобщението на комисията.
КЗК счита, че поведението на компанията е нарушение на добросъвестната търговска практика и пазарните принципи, при което конкуренцията не е насочена към по-високото качество и конкурентни цени на предлаганите стоки/услуги, а цели привличане на клиенти по начини, несвързани с търговските характеристики на предлаганите продукти.
При определяне на санкцията комисията е взела под внимание периода на нарушението и реализирания оборот от страна на ответното дружество.