Резервациите за летния сезон са с 40% повече спрямо миналата година, а се отчита и ръст на почивките през зимния сезон с 4–5%, съобщават от Алма тур БГ АД. Плавно, но стабилно се увеличават продажбите на самолетни билети. Увеличава се и броят на организираните корпоративни и инсентив (поощрителни и тиймбилдинг) събития.
Алма Тур БГ АД успя да постигне съгласие с облигационерите си и удължи срока на втората си емисия облигации с една година до август 2012 г. Това е станало на проведеното на 9 март тази година Общо събрание на облигационерите, съобщават още от туроператора. През януари 2010 г. облигационерите на Алма тур поискаха по-висока лихва, като обещаха да удължат срока на емисията.
В замяна лихвеният процент е увеличен на 9% годишно, спрямо по-ниския плаващ спрямо Euribor лихвен процент, от 5,128%, валиден до момента. Емитентът ще има право да погасява предсрочно част или цялата главница на заема, но не по-малко от 20% от непогасената главница и след предварително предизвестие до довереника на облигационерите в срок от 30 дни.
Определени са и допълнителни финансови коефициенти във връзка с преструктурирането на емисията, които Алма Тур трябва да спазва, включително и наказателен лихвен процент при неизпълнението им.
Постигнато е и съгласие за допълнителни ограничения, свързани с дейността на Алма Тур БГ, като част от тях са да не реализира нови инвестиционни проекти, както и да не участва в увеличение на капитала на други дружества, включително и чрез свързани лица.
Втората емисия облигации на Алма Тур е в размер на 5 млн. евро, като 1 милион евро вече са изплатени като главнично плащане със собствени средства на фирмата през август 2009 година. Ще бъде учредено и допълнително обезпечение във вид на залог на вземанията, представляващи приходи от дейността на Алма Тур – хотел Атлас.
Туристическият холдинг Алма Тур БГАД е реализирал с 13,7% повече продажби през 2009 година, показва консолидираният отчет на компанията. Показателят се повишава до 78,9 млн.лева, спрямо 69,4 млн.лева за 2008 г.
Основната причина за повечето продажби е по-големият пазарен дял, който завоюва фирмата в условията на падащ пазар. Дружеството е организирало повече чартърни полети съвместно с България Еър от европейските страни, в които има офиси. Алма тър вече е нишов играч, тъй като интересът на чуждите туроператори към България е намалял, споделят от компанията.
Печалбата на туристическия холдинг се повишава над 9 пъти и на консолидирана база достига 1,2 млн. лв. през 2009 г. През 2008 г. положителният резултат беше 134 хил. лв.
Свързани компании: