IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Само 23% знаят правата си, когато теглят кредит

Според консултанти най-много са просрочията при хора, които не са били добре запознати с условията по кредита

10:32 | 15.03.10 г.
Автор - снимка
Създател
Само 23% знаят правата си, когато теглят кредит

Само 23% от потребителите смятат, че познават добре правата си, когато теглят кредит. Това показва социологическо изследване на Флаш Евробарометър, представени по време на кръгла маса, посветена на европейския ден на потребителя и добрите практики при потребителските кредити.

Доверието на клиентите е предпоставка за успешно развитие на всеки бизнес проект, затова е добре да се обсъждат и споделят добрите практики с потребителите, каза в приветствието си към форума Илиана Иванова, депутат от Европейския парламент (ЕП) и член на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите към ЕП.

Според Бгомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“ основно предизвикателство пред добрата комуникация между кредитодателите и техните клиенти е осигуряването на лесен достъп до общите договорни условия преди кандидатстване за кредит или друга финансова услуга.

Това е основна предпоставка за вземане на информирано решение, каза Николов. Той добави, че пречка за потребителите е заблуждаващата реклама.

Кирил Бъчваров, директор „Обслужване и удовлетвореност на клиентите“ от УниКредит Банк посочи, че е важно не само да има информираност преди предоставянето на кредит, но така също и отговорно да се подхожда към жалби от страна на клиенти. По новия закон до един месец трябва да се отговори на клиентско оплакване, а ние се стараем да отговорим до пет дни, каза той.

Теодор Маринов, съпредседател на Българска асоциация за лизинг, посочи, че лизинговите дружества ще бъдат най-засегнати от регламентирането в закона на срокове, в които потребителят има право да се откаже от сделка. Приели сме етичен кодекс за прозрачност и качество на услугата, която лизинговите дружества предлагат, посочи той.

Лизинговите договори с физически лица са под 15% от общия пазар, каза Маринов. Увеличаването на лимита за потребителски кредит ще окаже ефект и върху сключването на сделки за лизинг, смята Маринов.

Когато клиентът е добре информиран за правата си, той спазва по-добре и задълженията си, заяви Валентин Гълъбов, изпълнителен директор на Ти Би Ай Кредит и Ти Би Ай Лизинг.

Просрочия при кредитите се формират основно при клиенти, които не са имали финансова грамотност да прогнозират доходите си и изплащането на вноските, каза Мария Донева, мениджър на Кредит Груп. Тя подчерта ролята на финансовото консултиране преди теглене на кредит.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:22 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още