IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българска фирма се бори с китайци за поръчка в Македония

Спорът е за обществена поръчка за автобуси, които трябвало да имат ретро дизайн

18:43 | 09.03.10 г.
Автор - снимка
Създател
Българска фирма се бори с китайци за поръчка в Македония

Българската фирма „Кинг лонг“ е решила да обжалва решението на Комисията за обществени поръчки в министерството на транспорта на Македония, с което за победител в търга за доставка на 202 двуетажни автобуса за нуждите на обществения транспорт в Скопие бе обявена китайската фирма „Джендгджоу ютонг“, съобщава македонският вестник „Дневник“.

Вестникът цитира генералния мениджър на „Кинг лонг“ Венета Мирчева, която не крие изненадата си от решението на комисията, дала, според нея, при оценката на офертите предимство на елементи, които нямат такова съществено значение за общата оценка.

„Комисията за обществени поръчки практически ни дисквалифицира, поставяйки на първо място изискването за дизайна на автобусите срещу цената, която носи 70 точки. Ние предложихме по-ниска цена от китайската фирма, а това въобще не ни е зачетено. Имаме само 5,5 точки за дизайна и още 5 точки за техническите характеристики. Цената все пак има предимство пред всичко друго“, коментира Мирчева.

Тя твърди, че техният автобус има повече седалки, по-добра и по-качествена автоматична рампа и двигател „Евро 5“ с 320 конски сили. Освен това и цената, която е основен критерий при оценката, е много по-ниска от тази на китайската фирма.

Аргументът на комисията е, че българската фирма не е изпълнила изискването за „ретро-дизайн“ на автобусите. Изискването е било двуетажните автобуси да изглеждат така, както „онези от петдесетте години в Скопие, с които да се върне духът на старо Скопие“.

Според офертата на „Кинг лонг“ цената на един автобус би била 137 950 евро, докато китайците предлагат цена от 159 000 евро.

Това е пети търг за доставката на двуетажните автобуси. Предишните четири бяха провалени поради отказа на Комисията да обяви за победител българската фирма.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още