IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 400 хил. лв. глоби за заблуждаваща реклама на ядки

Рекламната кампания на ядките Чипи набляга на българския им произход, но всъщност само слънчогледовите семки от марката са с такъв

14:12 | 01.02.10 г.
Автор - снимка
Създател
Над 400 хил. лв. глоби за заблуждаваща реклама на ядки

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоби на „Интерснак България“ ЕООД и „Публисис“ АД от съответно 246 хил. лв. и 172 хил. лв. за заблуждаваща реклама, съобщиха от комисията.

КЗК е постановила прекратяване на нарушението.

Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките „Чипи“. Мотото на рекламата „От нашето по-хубаво няма“ е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини, припомнят от комисията.

Разследването на комисията е установило, че, с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки Чипи – фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се осъществява от компанията „Флипер Комимпекс“ С.р.л., Румъния, въз основа на разработени от Интерснак спецификации, като суровината се доставя от различни страни - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.

Комисията счита, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер.

При определяне на санкцията комисията е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:40 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още