Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоби на „Интерснак България“ ЕООД и „Публисис“ АД от съответно 246 хил. лв. и 172 хил. лв. за заблуждаваща реклама, съобщиха от комисията.
КЗК е постановила прекратяване на нарушението.
Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките „Чипи“. Мотото на рекламата „От нашето по-хубаво няма“ е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини, припомнят от комисията.
Разследването на комисията е установило, че, с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки Чипи – фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се осъществява от компанията „Флипер Комимпекс“ С.р.л., Румъния, въз основа на разработени от Интерснак спецификации, като суровината се доставя от различни страни - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.
Комисията счита, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер.
При определяне на санкцията комисията е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.