IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С 11% са паднали продажбите на бира у нас през 2009 г.

Инвестициите на пивоварите също са намалели до 66 млн. лв. миналата година от 90 млн. през 2008

15:51 | 28.01.10 г.
С 11% са паднали продажбите на бира у нас през 2009 г.

Подобно на други сектори на бързооборотните стоки, продажбите на бира също бяха засегнати от кризата. По прогнозни данни на маркетингови агенции и Съюза на пивоварите в България (СПБ) общо за страната през 2009 г. продажбите на бира през 2009 г. бележат спад от 11% в сравнение с 2008 г. 

За миналата година членуващите в съюза пивоварни компании са реализирали 4 872 480 хектолитра бира, съобщиха от организацията. Износът e 51 421 хектолитра за Румъния, Македония и други.

Направените през 2009 г. вложения в производствени инвестиции, иновации, търговски марки, реклама, обучение и усъвършенстване на човешките ресурси на членовете на съюза надхвърлят 66 млн. лв. Това е значително намаление спрямо инвестираните през 2008 г. над 90 млн. лв.

Според използваните опаковки пазарът на пиво през миналата година е разпределен както следва в хектолитри: стъклени бутилки – 42,5%; РЕТ – 48%; наливно пиво – 5,5%, кенове – 4%.

За 2009 г. консумацията на глава от населението е 67 л, което е почти равно на нивото на консумация през 2006 г. Съотношението между студен пазар (т.е. продажбите в заведения) и топъл (магазинната мрежа) е 28% към 72%. Тенденцията на спад в продажбите на студения пазар се запазва през цялата година.

През годината пивоварната индустрия в страната е вложила в производството на бира около 100 хил. тона малц, от които местното производство е приблизително 60 - 65 хил. тона. По данни на пивоварните компании използваните в технологичния процес местни суровини и материали са както следва: малц – 65%; хмел – 20-25%; стъклени бутилки - 97%; етикети и капачки – 98%.

Съюзът на пивоварите е представителната организация на производителите на бира в страната: ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг-България” АД, “Ломско пиво” АД и доставчиците на суровини и материали в сектора.

През 2009 г. пивоварният сектор в страната е предлагал на потребителите над 80 асортимента светли и тъмни видове бира. През годината на пазара излязоха два нови бранда бира - Диана, произвеждана от „Болярка ВТ” АД и „Оптима“, произвеждана от „Ломско пиво” АД.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:19 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още