С около 10% са паднали продажбите на бира у нас през първите девет месеца на годината спрямо същия период на 2008 г., показват данни на пивоварната индустрия.
Продадените количества към септември възлизат на 4 164 184 хектолитра, съобщиха за Investor.bg от Съюза на пивоварите. Данните се отнасят само за продажбите на членовете на Съюза на пивоварите - „Болярка ВТ” АД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД и „Ломско пиво” АД.
Продажбите на пиво в РЕТ опаковки доминират на пазара с 47% дял. Следват продажбите в стъклени бутилки – 43%, а останалите 10% се разпределят между реализация на бира в кенове и кегове.
От компаниите в сектора казват, че въпреки кризата продължават да инвестират – в нови технологии, машини и апарати, опаковки, като според последните налични данни за полугодието са направени вложения за над 40 млн. лв. През цялата 2008 г. бяха инвестирани над 90 млн. лв.