По думите му в САЩ се забелязва известен спад в сектора поради рецесията, но той е компенсиран от ръст в развиващите се страни и в Източна Европа.
Нелсън смята, че едно от предимствата на франчайзинга, което го прави привлекателен за бизнеса в условията на криза, е установеният маркетинг модел на бизнеса, за който се придобиват права. Наред с това по време на такива сътресения много професионалисти биват съкратени от работа и търсят възможност за стартиране на собствен бизнес. На разположение има и редица квалифицирани служители, които са останали без работа.
Не на последно място Нелсън посочи, че по време на криза много от потенциалните конкуренти на даден бизнес са с отслабнали позиции, а на пазара има и по-голям брой незаети имоти, които могат да се използват за нуждите на бизнеса и да бъдат наети на атрактивни цени.
Кризата обаче поставя и много предизвикателства пред франчайзинга, както при всеки останал бизнес, коментира той.
Като първи фактор, затрудняващ бизнеса, той посочи ограничения достъп до кредитиране. Също така високата безработица засяга търсенето и потреблението.
Той каза също, че много от франчайзополучателите не спазват предписаните от собствениците на бизнеса стандарти и процедури и това е причина за част от усложненията и неуспехите при този модел.
Относно разпространението на модела в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) Нелсън каза, че очаква след пет години пазарът на продукти и услуги, продавани чрез франчайз в България, да стане конкурентен и наситен като този в Гърция, който днес е един от най-развитите в това отношение в региона.
По негово мнение ЦИЕ като цяло е подходящ пазар за развитие на франчайз, тъй като потребителите отдават голямо значение на стойността и марката и не са водени единствено от цената. Той смята, че следващата фаза от развитието на пазара е навлизането на нишови и специализирани франчайзи.
На въпрос на Investor.bg как макроикономическата конюнктура се отразява на развитието на франчайз модела у нас и в региона той каза, че въпреки значителния икономически спад в някои икономики България не е сред тях. У нас спадът е по-ограничен и специално неговата компания не е отчела спад поради кризата.
„Някои франчайзи ще бъдат засегнати, но тези (в сегмента) на здравето и красотата – не“, каза той, като добави, че очаква икономиката у нас да се възвърне на положителна територия през второто тримесечие на 2010 г.
Още по темата:
Хранителният бранш у нас шампион по брой франчайзинг системи
Франчайзингът удвоява шансовете за задържане на пазара
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.