Eврохолд България АД очаква 8,4 млн. лв. печалба за 2009 г., включително еднократни ефекти, стана ясно на годишната среща с инвеститори на холдинга. Най-голяма се очаква да е печалбата в автомобилното направление, или 4 млн. лв.
3,8 млн. лв. ще е печалбата в лизинговия подхолдинг и 2,3 млн. лв. в неконсолидирания отчет на Еврохолд.
Загуба от 2,9 млн. лв. ще отчете застрахователният подхолдинг, производствените компании ще имат 1,3 млн. лв. печалба, недвижимите имоти 0,4 млн. лв. загуба, а Евро-финанс ще реализира 0,3 млн. лв. печалба.
За 2010 г. няма да обявим прогноза в следващите 2 месеца, тъй като искаме да изчакаме и видим синергичният ефект от осъществените сделки, сподели Кирил Бошов, председател на Управителния съвет на холдинга.
Част от материалните запаси в отчета на холдинга включват 30 млн. лв., на колкото са оценени автомобилите в Авто Юнион, сподели Кирил Бошов, председател на УС на Еврохолд България.
От дружеството оценяват на 34,1 млн. лв. синергичният ефект за периода 2010-2014 г. Например след покупката на Авто Юнион са премахнати 3 дублиращи се шоурума, на които само наемът е бил 600 хил. евро на година.
Беше зададен въпрос защо Евроинс е отписал вземания за 3 млн. лв., като отговорът е, че това са несъбрани вноски по разсрочени полици.
На въпрос дали се планира обратно изкупуване, беше отговорено: „За да се вземе решение за обратно изкупуване, трябва да се прецени дали други инвестиции биха донесли повече. В момента е по-добре да продължим да инвестираме.”
Не можем да обявим наема на Авто Юнион Център (който компанията продаде, като остана в сградата като наемател. бел. ред.), но е в рамките на около 11 евро/кв. м, което за сграда клас А е доста добър наем, считат от холдинга. Бихме имали положителен ефект от тази сделка, сравнено с разходите за лихви и амортизации по имота, който трябваше да плащаме, сподели Бошов. От септември лихвата по кредита към Пиреос банк (вече погасен) е увеличена на 9%.
На въпроса защо Еврохолд инвестира в реклама в спорта, например баскетбола и спортната зала във Варна, председателя на Надзорния съвет Асен Христов отговори по следния начин: „Преди година и половина, когато купувахме Таково в Сърбия, ни питаха „кои са Еврохолд и Евроинс”, защото колегите от Сърбия имат самочувствие, че България е тяхна провинция. Затова предприехме мерки, за да не ни задават този въпрос, не само в Сърбия, но и в Македония, Румъния и Турция. Това можеше да стане чрез статии, пресконференции и т.н., но решихме, че, рекламирайки през спорта, ефектът ще е по-голям. Едновременно с това при обемите, които реализираме, имаме и социални функции и не би трябвало да правим само реклама през медиите, а и през спорта.
„Дали е изгодно да се влагат по 1 млн. лв. на година и общо 35 млн. лв. в спортната зала във Варна, като ще имаме 50% дял в нея? В тези проекти търсим компромис между социалния ефект, икономическия и лобисткия ефект от рекламата и нашите акционери да не останат с празни ръце и дори също да спечелят”, сподели Христов.
Предстои договаряне на ново финансиране за лизинговия бизнес, което може да приключи до края на 2009 г., с което да се компенсира замразяването на финансирането от Дойче Банк за 200 млн. евро, поради намалението на рейтинга на България, заяви Бошов.
Държавата може да ни финансира през Българска банка за развитие, а не да обикаляме банки, които спасяват майките си, за да търсим финансиране, заяви пък Асен Христов.
Още от срещата с инвеститорите:
Еврохолд очаква продажбата на Етропал до края на 2010 г.
Свързани компании: