IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Една трета от европейците недоволни от комуналните услуги

У нас основните оплаквания от областта на услугите са за завишени сметки, неясни и неточни фактури и изключване на тока от дружествата за неплатени сметки дори от 2-3 лева

13:22 | 12.10.09 г.
Автор - снимка
Създател
Една трета от европейците недоволни от комуналните услуги

Около една трета от европейските потребители са недоволни от една или повече от комуналните услуги (доставка на ток, вода, газ и др.), съобщи днес еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева на конференция в София. Данните са от изследване, поръчано от Европейската комисия (ЕК).

Въпреки оплакванията само 7% от битовите потребители в ЕС за последната година са сменили доставчика си на електроенергия. Същевременно само в ЕК постъпилите жалби на потребители от различните видове битови услуги са около 55 хил. броя.

С цел подобряване на услугите за потребителите през 2010 г. ЕК ще проведе проучване и анализ на качеството на услугата електроснабдяване, което страните биха могли да използват както за подобряване на самата услуга, така и за начина на обработване и отговаряна на оплакванията на клиентите.

Работи се за изготвяне на унифициран вид на фактурите за електроенергия в рамките на ЕС, които да съдържат еднакви показатели, максимално ясни и точни за потребителите, но този вид няма да е задължителен за страните от ЕС, съобщи Кунева.

Представителят на Националния омбудсман Гиньо Ганев посочи от своя страна, че у нас основните оплаквания, които се получават при омбудсмана от областта на услугите, са за завишени сметки, неясни и неточни фактури и изключване на тока от дружествата за неплатени сметки дори от 2-3 лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:13 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още