IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Строим по 65 километра магистрали годишно от 2010 година

Изпреварваме и най-активните в строежа на пътища в ЕС, обяви Бойко Борисов

19:12 | 14.09.09 г.
Автор - снимка
Създател
Строим по 65 километра магистрали годишно от 2010 година

От следващата година се предвижда България да започне да строи по около 65 километра нови магистрали годишно. Това заяви премиерът Бойко Борисов при представените днес пред еврокомисаря по транспорта Антонио Таяни основни инфраструктурни проекти, които ще се изграждат до 2013 година.

Като се пресметне дейността на правителствата за период 20-30 години назад, средногодишно в страната ни са строени по около 11 километра магистрали, обяви Борисов. Премиерът даде пример с Холандия, която е най-активната страна в ЕС по отношение на строежа на пътища. Там се строели по около 55 километра годишно.

На срещата министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев представи усъвременените срокове и стойности на реализация на магистралите през мандата на правителството до 2013 г.

Средствата, които ще се ползват по ОП "Транспорт", ще бъдат общо 990 млн. евро за периода, като с тях ще се строят автомагистрали. От ОП "Регионално развитие" пък ще използваме още 255 млн. евро за рехабилитация на пътища, обяви Плевнелиев.

Според графика, изготвен от правителството, тази есен ще стартира тръжната процедура за строителството на Лот 2 и Лот 3 на АМ Тракия. Тяхната дължина е съответно 31,8 и 35,7 километра, а изборът на техния изпълнител ще стане още през предстоящата зима.

Предвижда се завършването на строителството да приключи през лятотона 2012 година. Прогнозите са, че двата лота ще имат цена от съответно 96 млн. евро и 108 млн. евро.

Тръжната процедура за Лот 4 ще стартира тази зима, а пролетта ще бъде избран и изпълнител. Приключването на строителството на 47,7-километровата отсечка да приключи през есента на 2012 година, а стойността й да възлезе на 146 млн. евро.

Тръжната процедура за строежа на АМ Марица ще започне през есента на следващата година, като изпълнителят на четирите лота от нея ще стане ясен през зимата на 2010/2011 година. Общата дължина на 4-те лота е 67 км, като се предвижда строителството им да завърши през пролетта на 2013 година. Стойността на Лот 1 от проекта е 104 млн. евро, Лот 2 струва 38 млн. евро, а лотове 3 и 4 ще струват съответно 35 млн. евро и 32 млн. евро.

През мандата на правителството се очаква да започне и строителството на по-голямата част от АМ Стума. От нея за изграждане има 132 км от Долна Диканя до ГКПП Кулата. Тръжната процедура за Лот 1 от проекта ще започне през есента на 2010 година, изборът на изпълнител ще стане през зимата, а строителството, което е на стойност 68 млн. евро, би трябвало да завърши през пролетта на 2013 година.

Същите срокове за изпълнение се поставят и за Лот 2, който ще струва 129 млн. евро. Тръжната процедура за Лот 4 ще стартира през пролетта на 2011 година, а изборът на изпълнител ще стане през лятото на същата година. Самото строителство трябва да завърши до лятото на 2013 година и да струва 53 млн. евро.

Беше съобщено още, че по време на мандата ще бъдат направени проекти и извършени проучвателни работи за още някои крупни пътни проекта, а именно – Лот 3 на АМ Струма (между Благоевград и Сандански - 63 км), ще се проектира и строителството на Лот 6 на АМ Тракия (магистрала Черно море), както и автомагистралите София-Калотина и София – Гюешево, които имат дължина съответно 70 и 85 км.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:21 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още