IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българите все пак не обърнаха гръб на българските курорти

Усещането за празни места по Черноморието от бранша обясняват с по-голямото предлагане и по-малко чужди туристи

09:32 | 03.09.09 г.
Българите все пак не обърнаха гръб на българските курорти

Българските туристи не обърнаха гръб на българските курорти, коментират в края на сезона туроператори. Получи се това, което се очакваше - да се разграничат качествените от некачествените услуги, обобщават те пред БТА.

Финансовите притеснения са засегнали някои райони и някои типове почивни бази, но при други натоварването е повече от предишни години. Усещането за празни места по Черноморието от бранша обясняват с по-голямото предлагане и по-малко чужди туристи.

Когато стана съвсем отчетлив фактът, че чужденците ги няма, започна забравеното ухажване на българския летовник. Истинското състезание за клиенти хотелите започнаха в края на лятото. Поевтинелите оферти се сменяха толкова бързо, че клиентите дори се объркаха, коментират от сектора.

Макар и да са по-малко дните на престоя, от почивка отлив няма, отчитат организатори на този вид отдих. Изборът се прави по-внимателно, като се търси максималното на минимална цена. Това е причина клиентите да са особено чувствителни, когато въпреки вниманието, са останали излъгани. Често се оказва пък, че от по-евтини туристически пакети липсват съществени елементи.

Бъдете предпазливи при специалните предложения на търговците, предупредиха по-рано от Комисията за защита на потребителите, като уточниха, че се увеличава броят на нелоялните търговски практики. Комисията дори откри осем временни приемни по Черноморието.

Непредсказуемият сезон беше оправдание на хотелиерите за нестройното редуване на оферти. Само ден след крайния срок на промоциите се появяваха много по-изгодни предложения. Така тези, които са резервирали и платили по-рано, не са спечелили. С това хотелиерите направиха следващото лято още по-непредсказуемо, защото желаещи за ранни записвания едва ли ще има много.

Друго основно обобщение на туроператорите е, че големите комплекси са издърпали клиентите на по-малки хотели и почивни бази с атрактивни повече от когато и да било оферти all inclusive.

Българските туристи обръщат голямо значение на мястото, не толкова на хотела. Дори да е изключително луксозно предложението, ако фонът не е достатъчно привлекателен, резервациите са малко. И обратно - клиентите са склонни на компромиси с лукса на хотела, ако местността или селището са добро място за почивка, сочат наблюденията.

Да си откровен с клиента е много важно за туроператорските фирми, казват техни служители. Добре е да предупредиш например, че каквито и да са описанията му, не може да се очаква много от хотел за 10 лева, уточняват те. Но не е добре да разубедиш някой, които е готов да плати по 300 лева за нощувка, защото той иска точно това.

Проучване на тема "Отговорен ли е туризмът по българското Черноморие" започна в края на юли Българският форум на бизнес лидерите. То има за цел да събере мненията и опита на всички, които са свързани с туризма - почиващи, служители, местни жители, инвеститори, ръководен персонал, еколози. Резултатите ще станат известни на 4 септември.

Пълните хотели в Боровец или Девин пък показаха, че лятото е време не само за море, но и за планина. Не е за пренебрегване и възроденият интерес към културно-историческия туризъм, допълват от бранша.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още