Пътният фонд преминава към Министерството на регионалното развитие и благоустройството, решиха депутатите на първо четене. Мотивът на промените е да се изясни на кого е подчинена администрацията, отговаряща за строителството на пътищата, съобщава Dnes.bg.
В началото на мандата на тройната коалиция пътният фонд беше под надзора на трима министри – на транспорта, на финансите и на строителството.
След скандала за сблъсък на интереси на бившия му шеф и арестуваните за подкуп високопоставени служители структурата стана национална агенция, подчинена директно на премиера.Със сегашните промени Национална агенция "Пътна инфраструктура" става само агенция "Пътна инфраструктура", а финансирането й ще бъде част от бюджета на министерството.
Така се предполага, че ще се подобри контролът.
Агенцията вече няма да има надзорен съвет, а само управителен.
Промените бяха приети със 138 гласа "за", 15 "против" и 48 въздържали се.
15 депутати от "Коалиция за България" гласуваха против, а 16 се въздържаха. Групата на ДПС се въздържа.
Бившият вицепремиер по еврофондовете Меглена Плугчиева заяви от парламентарната трибуна, че в новата структура не са залегнали изрични изисквания на ЕК.
"Изградена е добре работеща структура, акредитирана от ЕК, и за мен е изненада, че точно там се пипа", коментира Плугчиева.
В отговор на бившия строителен министър Асен Гагаузов, Искра Фидосова (ГЕРБ) съобщи, че късно следобед в сряда е получен положителен отговор от ЕК на уведомителното писмо за промените.
Според Иван Костов (ДСБ) досега организацията на пътната агенция е била абсурдна и не е давала резултат.
"Сега министърът на регионалното развитие ще контролира разходването на средствата, а не членовете на Надзорен съвет, на които не им знаем имената", заяви Костов.
Окончателното гласуване на промените ще бъде след две седмици.