Турският производител на сладолед с марката Mado, който по-рано тази година отвори фабриката си в България, обяви планове за още по-голяма международна експанзия.
Досега компанията е инвестирала 80 млн. долара в своята ферма за производство на козе мляко в турския град Кахраманмараш, в югоизточната част на страната. По думите на нейния директор Мехмет Йълмазоглу, до края на 2010 г. компанията може да инвестира още 50 млн. долара в увеличаване на капацитета на фермата, съобщават турските медии.
По думите му досега компанията е вложила 35 млн. долара в производството си в България. Фабриката в Пловдив бе отворена в края на май. Тя е с капацитет за производство на 1 тон сладолед на час и е със закрита площ от 10 хил. кв. м. Компанията започна първия си износ на сладолед от нея, който бе изнесен за Германия. Целта й е да достигне износ от 10 млн. долара на година.
Наред с фабриката у нас Mado има и два сладоледени салона с марката Mado Cafe, съответно в Пловдив и Варна. Компанията смята да отвори общо 10 кафенета в България.
Тя има планове за голяма експанзия на мрежата от кафенета и по-малки търговски обекти в Европа и на други континенти на базата на франчайз партньорства. Миналата година тя е получила 400 заявки от потенциални франчайз партньори от Европа и над 800 заявки от Турция, казват от компанията. Въпреки това тя е отворила само 45 нови кафенета.
Наред с това компанията в момента проучва подходящи терени за изгражданато на фабрика за производство на сладолед в Индонезия, която се очаква да бъде отворена в рамките на две години.
Йълмазоглу казва, че в зависимост от региона продажбите на сладолед на компанията в Турция са се понижили с между 8 и 14% поради кризата.
В момента Mado присъства на пазарите в Дубай, Австралия, Саудитска Арабия, Хонконг, Южна Корея и България. Наред с Европа компанията проявява особен интерес към нови партньорства в Близкия и Далечния Изток, както и в Северна Африка.