Фармацевтичният производител Софарма АД обяви нетна неконсолидирана печалба за първите шест месеца на годината от 21,545 млн. лв., което представлява ръст от 2,2 пъти на годишна база.
От отчетите на Софарма, публикувани в Бюлетин Investor.bg, става ясно още, че продажбите на компанията за полугодието регистрират ръст на годишна база от 8 на сто до 82,6 млн. лв.
Основните пазари на Софарма са България, Русия и Украйна, а нови пазари през отчетния период са Турция и Сърбия.
Приносът на местния пазар към общите приходи от основна дейност през първо полугодие на 2009 г. възлиза на 39%. Продажбите в Русия се увеличават с 14%, а тези към Украйна бележат спад от 17 на сто.
Продажбите на вътрешния пазар се увеличават с 11%, а продажбите за износ – със 7%. 39% от продажбите са от вътрешния пазар, а 61% - от външния.
Намаление бележат почти всички разходи на Софарма - разходите за материали намаляват с 15% до 22,4 млн. лв., разходите за външни услуги бележат понижение от 8% до 24,2 млн. лв., а разходите за амортизации и възнаграждения почти не се променят.
Печалбата от оперативна дейност (EBIT) се увеличава до 23,8 млн. лв. от 13,8 млн. лв. година по-рано.
За шестмесечието Софарма генерира положителен нетен оперативен кеш от 15,8 млн. лв. спрямо 16,8 млн. лв. отрицателен нетен оперативен кеш за същия период на миналата година. Извършени се нетни плащания, свързани с инвестиционна дейност в размер на 6,8 млн. лв., а от финансова дейност нетният паричен поток е отрицателен и възлиза на 5,9 млн. лв.
Така за отчетния период има нетно увеличение на паричните средства с 3,157 млн. лв.
Софарма има инвестиции в капитала на 8 дъщерни дружества в страната, 8 дъщерни в чужбина и в 10 други предприятия в България.
Свързани компании: