Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществени санкции на „Тодоров“ АД и на „Винополи“ ЕООД, съответно от 105 160 лева и 20 160 лева, за извършено нарушение на чл. 36, ал. 3 от Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от комисията. В тази си част законът забранява да се предлагат непазарни стимули спрямо купувачите като метод за въздействие върху техния избор с цел увеличаване на продажбите.
Повод за образуване на производството е игра под надслов „С любоff от Тоdoroff. Обиколи Европа с Todoroff”, рекламирана в електронните медии. Рекламното съобщение се разпространява чрез електронната страница на „Винополи” ЕООД – официален представител на „Тодоров” АД за България, както и чрез рекламни пана. Участието в играта изисква да е закупен продукт – вино или ракия с марката “Todoroff”.
Комисията е установила, че наградите в играта, с изключение на голямата, са в рамките на ограниченията, предвидени от закона. Голямата награда обаче - едноседмичен круиз за двама по западното Средиземноморие, надхвърля законоустановения праг от 100 пъти цената на предлаганите продукти, посочват от комисията. В настоящото производство този праг е 940 лв., като за база е взета най-ниската цена от асортимента, тази на вината Boutique – 9,40 лв., се посочва в съобщението.
КЗК счита, че като организатори на играта и двете дружества носят отговорност. При определяне на санкцията комисията е взела под внимание сравнително краткия период на нарушението и оказаното съдействие от страна на дружествата.
Свързани компании: