IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Карлсберг с 34% ръст на продажбите у нас до 126 млн. лв. за 2008 г.

Като цяло консумацията на бира през 2008 г. е с 2% по-ниска в сравнение с консумацията през 2007 г.

09:47 | 04.07.09 г.
Карлсберг с 34% ръст на продажбите у нас до 126 млн. лв. за 2008 г.

Карлсберг България АД реализира 34% ръст на продажбите на годишна база до 126 млн. лв. за 2008 г., показват данни на дружеството. Нетната печалба нараства със 112% до 4,1 млн. лв.

Към края на 2008 г. собственият капитал на дружеството е 50,8 млн. лв., дългосрочните задължения са за 789 хил. лв., а краткосрочните за 107,5 млн. лв., от които 100 млн. лв. са овърдрафт към компанията майка.

Основен собственик със 79,616% дял е Карслберг Брюъриз Ей/Ес Дания.

Разходите за основни материали през миналата година са за 25,1 млн. лв., което е ръст от 67% на годишна база. Разходите за опаковки са за 14,7 млн. лв. за 2008 г., а разходите за амортизация на амбалажа са за 7,3 млн. лв. Разходите за бранд маркетинг са за 9 млн. лв. през 2008 г., спрямо 7,8 млн. лв. за 2007 г.

Средносписъчният брой на персонала през 2008 г. е 583 души, спрямо 513 за 2007 г.

През 2008 г. от Карслберг отчитат стабилна макроикономическа обстановка у нас, висока инфлация, силна конкуренция и ниска покупателна способност на населението.

Като цяло консумацията на бира през 2008 г. е с 2% по-ниска в сравнение с консумацията през 2007 г.

Карсберг има 26,8% пазарен дял у нас, според дружеството, колкото има и Ин Бев. Лидер с 31,3% е Хайнекен.

Търговските марки на дружеството са Карлсберг, Шуменско, Пиринско, Холстен, Будвайзер Будвар, Туборг и Бетъри.

Каменица АД отчита 16,5% ръст на продажбите на годишна база до 117,7 млн. лв. за 2008 г., и нетна печалба 1,15 млн. лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:31 | 06.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още