IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ОМВ България с 40% ръст на продажбите до 1,6 млрд. лв. за 2008 г.

Нетната печалба намалява с 47% до 8,42 млн. лв.

14:16 | 29.06.09 г.
ОМВ България с 40% ръст на продажбите до 1,6 млрд. лв. за 2008 г.

ОМВ България ООД реализира 40% ръст на продажбите до 1,58 млрд. лв. за 2008 г., показват данни на дружеството. Нетната печалба обаче намалява с 47% до 8,4 млн. лв., като основната причина е преоценка на горивата от държавния резерв поради драстично намаление на цената им.

През 2008 г. ОМВ има инвестиции в размер на 26 млн. лв. в разширяването на веригата бензиностанции, поддръжката и реновирането на двата склада за горива и в програма за привличане и задържане на клиенти на едро.

По данни на компанията делът й на пазара на горива се увеличава от 18% за 2007 г. до 21% в края на 2008 г. В края на 2008 г. дружеството управлява 85 бензиностанции ОМВ и 10 Аванти, което е с 5 повече от края на 2007 г., когато са били 82 ОМВ и 8 Аванти.

За разлика от премиум бранда ОМВ, Аванти брандът изисква по-малки инвестиции, няма ресторант, предлага по-малък асортимент в магазина и не предлага премиум горива. Аванти е бранд, позициониран ценово по-ниско от ОМВ, който има за цел да привлече клиенти на бензиностанциите, които не са част от големите вериги, както и да покрие инфраструктурно страната, като открие станции на места, където построяването на ОМВ бензиностанции не е рентабилно.

Приходите от продажби на дребно се увеличават с 40% до 815 млн. лв. за 2008 г. От тях 730 млн. лв. са от продажба на горива, 79 млн. лв. - от продажби на стоки в магазините и ресторантите, 3,1 млн. лв. - от продажба на моторни масла, антифриз и почистващи материали, и 3,2 млн. лв. - от продажба на услуги.

Продажбите на едро се увеличават с 41% до 757,5 млн. лв.

През 2009 г. компанията планира инвестиции за 16,5 млн. лв. в изграждането на 3 бензиностанции и поддръжката на съществуващата верига, в привличане на клиенти на едро и в модернизацията и разширяването на съществуващите складове за горива. Планира се 15% ръст на приходите от продажби на дребно за 2009 г. и спад при продажбите на едро поради световната финансова криза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:48 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още