IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Засега кризата не се усеща силно на пазара на шоколадови изделия

Сегментът на мини кексовете бележи най-голям годишен ръст през 2008 г., следват ги бисквитите

14:37 | 24.06.09 г.
Засега кризата не се усеща силно на пазара на шоколадови изделия

Засега нивата на продажбите на пазара на шоколадови изделия се запазват, но се усеща, че кризата влияе както на отношението и условията на търговските партньори, така и на крайните потребители. Предвид особеностите на пазара, в който оперираме, се надяваме ефектите на кризата при нас да са по-слаби. Това коментираха за Investor.bg от българския производител в сектора „Победа“ АД.

„Истината е, че хората започнаха да ограничават бюджетите си и да обмислят по-сериозно покупките си. В същото време обаче не е толкова сложно решението дали да заделиш лев-два за нещо сладко, било то бисквита, вафла или шоколад“, допълни Мирена Тодорова, експерт „Връзки с обществеността“ в компанията.

На въпрос дали компанията е успяла да намали производствените разходи в условията кризата предвид по-евтините захар, брашно и какао от „Победа“ казаха, че за драстични промени в това отношение не може да се говори. „Освен основните суровини като захар и брашно в калкулацията на изделията се отчитат и други елементи. Променят се цените и на амбалажите, печатни услуги, търговските отстъпки, заплатите, лихвените проценти по кредити, електроенергия, горива и др. За голяма част от суровините така или иначе всяка година се отчитат промени, дължащи се на сезонност например, но е важен резултатът на годишна база“.

По данни на Нилсън България най-голям ръст на пазара на захарни и шоколадови изделия за 2008 г. спрямо 2007 г. отбелязва пазарът на мини кексове (около 60% в стойност). За същия период пазарът на бисквити в България нараства с 22% в стойност.

Продажбите на “Победа” АД за 2008 г. бележат ръст от над 25% спрямо 2007 г., като този ръст се дължи предимно на групата на бисквитите. Продажбите от износ пък се увеличават със 100%. Компанията изнася 10% от продукцията си, като има утвърдени позиции на грузинския, полския и румънския пазар. Сред страните, в които също има износ, са и Германия, Гърция, Естония, Италия, Кипър, Ливан, Полша, Румъния, Словакия, Турция, Унгария, Чехия и ЮАР.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:13 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още