Румънската компания, специализирана в областта на търговски и индустриални охладителни и климатични инсталации Frigotehnica Group планира да разширява услугите си на българския и съседните пазари, съобщава Financiarul.
До края на годината компанията смята да инвестира 2,5 млн. евро в програмата си за разширяване на пазарите в България, Украйна и Сърбия.
По информация на румънските медии от началото на годината Frigotehnica е инвестирала около 1 млн. евро в българския си офис, в който работят 11 служители, специализирани главно в поддръжка на оборудването на своите клиенти.
„Създадохме Frigotehnica Bulgaria вследствие на разширяването на някои от най-големите ни международни клиенти като Kaufland и Billa, които вече присъстват на пазара на продажби на дребно в Румъния“, казва Николае Бара, директор на Frigotehnica.
Според първоначални разчети офисът в България се очаква да достигне оборот от 4 млн. евро за 2009 г., добавя той.
Сред по-големите клиенти на компанията са Metro, Billa, Penny Market, Selgros, Kaufland, Plus, Carrefour, Cora, Inbev, Ursus, Cris Tim, Pizza Hut, KFC и др.
Планираните инвестиции за клоновете в Украйна и Сърбия са около 1,5 млн. евро.
Това са първите инвестиции, които компанията обявява след като в края на 2008 г. бе придобита от инвестиционния фонд Balkan Accession Fund (BAF) за 25 млн. евро.
Компанията има дял от 75% на пазара на услугите, свързани с търговски охладителни системи в Румъния. Според последните налични данни тя очакваше приходи от 45-46 млн. евро за 2008 г. в сравнение с 38 млн. евро за 2007 г.