Спадът на продажбите на нови автомобили у нас се запазва без промяна за първите пет месеца на годината в сравнение с четиримесечния период, сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
За периода януари – май в България са продадени 12 432 нови автомобила, камиони и автобуси, или с 50,32 на сто по-малко от същия период на 2008 г.
Продадените леки автомобили са 11 968, с 48,54 процента по-малко от петмесечния период на миналата година, а при камионите и автобусите спадът за периода е със 73,68 на сто.
Тойота остава най-продаваната марка в страната, като за петте месеца са продадени 1432 броя, Фолксваген е с 1284 продадени нови коли, а при Пежо те са 1076. Следват Форд с 1040, Ситроен с 1002 и Опел с 963 броя.
Добри за българските стандарти и за сегашния период на стагнация продажби отбелязват Шкода, Дачия и Шевролет с реализирани съответно 706, 589 и 490 нови автомобила.
За петте месеца на тази година в България са продадени общо 464 нови камиона и автобуси, като най-много те са при Мерцедес - 187 камиона, Ивеко (125) и МАН със 62.
Продажбите на мотоциклети са най-малко засегнати от кризата, като спадът при тях е само 22 на сто до общо 199 реализирани броя.