Лихвите по влоговете пак са на върха - 9% годишно
в. Сега
Спестяванията продължават да носят доста изгодни лихви - по 8-9% годишно в левове, става ясно от данните на сайта "Моите пари" за офертите на банките през май и юни. Това означава, че всеки, който вложи 10 000 лв. за шест месеца, ще получи 400-500 лв. печалба. Повечето трезори удължиха промоциите си до края на юни.
Банките вече фокусират по-изгодните си оферти към спестявания със срок 6 и 12 месеца, а не към краткосрочните депозити от по 1 и 3 месеца, както беше досега. Най-изгодните ефективни лихви за 6- и 12-месечен депозит в левове достигат 9-10%, но повечето промоционални оферти на банките са в рамките на 8-9%.
Български компании ще се включат в индекси на "Дау Джоунс" за региона
в. Дневник
Български компании ще бъдат включени в индекси, изчислявани от "Дау Джоунс", съобщи Българската фондова борса след подписването на споразумение между компанията и Федерацията на Евро-азиатските фондови борси (FEAS). Трите индекса, в два от които ще има дружества от БФБ, започват да се изчисляват от петък, 5 юни. Първият от тях - Dow Jones FEAS Composite Index, ще включва компании от 10 борси, сред които БФБ, борсите в Истанбул, Белград, Загреб, Македония, Абу Даби, Бахрейн, Оман, Пакистан и Йордания.
В другия - Dow Jones FEAS Southeast Europe Index, влизат дружества, търгувани на фондовите пазари в Югоизточна Европа, сред които е и българският. Регионалният Dow Jones FEAS Middle East/Caucasus region ще бъде за компании от борсите в Близкия изток и района на Кавказ. На сайтовете на FEAS и на Dow Jones все още няма качена повече информация кой компании ще бъдат включени в индексите.
Електронното гласуване за Народно събрание ще струва между 100 и 300 хил. лева
в. Дневник
Между 100 000 и 300 000 лева вероятно ще струва електронното гласуване за изборите за Народно събрание, каза преди заседанието на правителството днес министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев, цитиран от БТА.
МВР на инат се опитва да си върне контрола в мрежата
в. Сега
Вътрешното министерство прави пети пореден опит да си върне контрола в интернет. Това потвърди пред "Сега" шефът на парламентарната вътрешна комисия Минчо Спасов (НДСВ). За същия проблем Спасов алармира и в блога си.
Той обясни, че се е запознал с писмо на МВР, в което от ведомството на Михаил Миков се оплакват, че изискването за съдебно разрешение при използване на телефонни разпечатки и данни от мрежата пречи на работата им. От МВР призоват за промени в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), даващи възможност на МВР да следи безпрепятствено интернет трафика. Същите мотиви бяха извадени и преди два месеца при обсъждането на промените в ЗЕС, но няколко гласа не стигнаха на БСП и ДПС да прокарат искането на министерството.
Данък спасява БДЖ от фалит
в. Стандарт
Спасяват БДЖ от фалит с ДДС. Държавата спешно връща част от данъчния кредит, който дължи на превозвача, за да погаси през следващите дни 26 млн. лв. падежи по кредити към големи западни финансови институции. Това заяви за "Стандарт" министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Около 20 млн. лв. ще бъдат преведени на Германската агенция за експортно кредитиране KfW, която финансира доставката на новите мотриси "Сименс". Договорите за тях, на стойност 184 млн. евро, бяха сключени през 2005 г. Останалите 6 млн. лв. БДЖ дължи на Световната банка по заем за финансиране на оздравителната й програма от 1995 г
"Енергони" ще прави ветроенергиен парк за 160 млн. евро
в. Дневник
Съвсем прясно регистрираната с гръцки капитали компания за възобновяеми енергийни източници "Енергони" планира да изгради ветроенергиен парк за 160 млн. евро. Това обяви днес при представянето на компанията на борсата изпълнителният й директор Димитриос Айвалиотис. Очакваният период на откупуване на инвестицията е 5 години и половина.
Паркът ще е със 100 мегавата мощност, като финансирането на проекта ще бъде осигурено със собствени средства и инвестиции от чужбина.
Срещу 1.3 млн. евро мостът край Бяла стана още по-опасен
в. Сега
Злополучният мост над Янтра край град Бяла, който причини смъртта на 18 души в автобусна катастрофа на 7 декември 2006 г., е станал още по-опасен след реконструкцията си, сигнализираха читатели. Две години и половина след трагичния инцидент той е разширен с две допълнителни ленти, които са неизползваеми, защото след тях пътят отново става с по една лента за движение в едната посока. При това положение от разширението няма смисъл, тъй като колите ще се струпат на моста, което може да предизвика още по-големи инциденти на мястото. То е известно като един от най-опасните пътни участъци в страната.