Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила глоба от 155 375 лв. на Българска телекомуникационна компания АД (БТК), съобщават от регулаторния орган.
Санкцията се дължи на „нарушение на добросъвестната търговска практика“, свързано с програмата „У дома“ на БТК. Програмата включва 1000 минути за провеждане на селищни и междуселищни разговори, 250 минути за международни разговори и за връзка към мобилната мрежа на БТК, срещу месечен абонамент от 24 лв.
Разследването на КЗК е установило, че БТК е заявила изменение на цените на фиксираната гласова телефонна услуга за абонаментния план „У дома 250” с включени до 250 безплатни минути и към мобилната си мрежа. В отговор Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) определя заявените цени като несъответстващи на закона и дава задължителни указания за изключване на разговорите към мобилната мрежа от абонаментния план.
В отговор на КРС, БТК предлага изменение на ценовите условия и изключва безплатните минути към мобилната си мрежа от абонаментния план, но месец по-късно ги рекламира в масирана рекламна кампания, стартирала на 1 ноември 2008 г.
Комисията определя, че поведението на БТК не отговаря на добросъвестната търговска практика. Дружеството е провело рекламна кампания на продукт, за който е знаело от задължителните указания на регулатора, че не отговаря на законовите изисквания и по този начин реално е подвело потребителите и това е причината за наложеното наказание.
Разследването е стартирало по молба на Космо България Мобайл ЕАД (Глобул), допълват от КЗК.
Свързани компании: