IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Компаниите се пренасочват към по-евтините пощенски услуги заради кризата

Сред проблемите на пощенския бизнес е и ръстът на междуфирмената задлъжнялост

14:32 | 22.05.09 г.
Автор - снимка
Създател
Компаниите се пренасочват към по-евтините пощенски услуги заради кризата

Нарастване на междуфирмената задлъжнялост, отлив на клиентите от по-скъпите препоръчани пратки към обикновените и прехвърляне от страна на големите корпоративни клиенти от куриерските към по-евтините пощенски услуги отчитат представители на пощенския бизнес заради световната икономическа и финансова криза.

Големи клиенти на „Български пощи“ ЕАД дължат суми на компанията и искат тяхното разсрочване, посочи на пресконференция главният изпълнителен директор на компанията Енцислав Харманджиев, цитиран от БТА.

Харманджиев съобщи, че клиентската маса на компанията се запазва, но има отлив от препоръчаните пратки към обикновените. Причината е желанието на клиентите да намалят разходите си, защото препоръчаните пратки са два пъти по-скъпи от обикновените. Преди скъпите пратки са имали дял от около 38-40 на сто от всички пратки на компанията.

„Български пощи“ отчита за първото тримесечие на годината печалба от 2,5 млн. лв., което е с 48 на сто повече от заложеното в бизнес плана й. Същевременно Хармандижев информира, че от 2984 действащи пощенски станции на компанията 1800 не реализират печалба, защото се намират в райони с ниска икономическа активност и ниска покупателна възможност на населението - главно в планинските, полупланинските райони, Видин, Монтана.

Харманджиев не уточни размера на загубите за компанията от неефективните пощенски станции. Той припомни, че компанията има конституционно задължение във всички населени места да поддържа подобни станции.

Днес беше учредена работодателската организация „Български пощенски съюз“ от ръководствата на „Български пощи“, „Тип топ куриер“ АД и „МИБМ Експрес“, като сдружението е отворено и към други членове. Сред основните му задачи са партниране на държавата при формирането и реализирането на политиката за развитие на пощенския сектор, борбата с нелоялната конкуренция и сивата икономика в бранша. Ръководствата на компаниите не предоставиха данни за дела на сивия сектор в тези услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:28 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още