IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Петрол АД с 65% понижение на продажбите и 99% спад на печалбата

Печалбата на един литър гориво намалява и през 2009 година, обявяват от петролния дистрибутор

11:21 | 08.05.09 г.
Петрол АД с 65% понижение на продажбите и 99% спад на печалбата

Петрол АД отчита 65% спад на продажбите на годишна база до 105,4 млн. лв. за първото тримесечие на 2009 г., показва отчетът на дружеството, публикуван от БФБ-София. Спадът на приходите от продукция на годишна база е с 43,85% до 101,4 млн. лв. Намалението е поради продажбата на 75 бензиностанции и петролна база Илиенци от Петрол АД на ЛукОйл ЕООД, се казва в междинния доклад за дейността.

Нетната печалба на дружеството намалява с 99% на годишна база до 799 хил. лв. за първото тримесечие на 2009 г., показва отчетът на дружеството.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) за първото тримесечие на 2009 г. е 416 хил. лв. и намалява с 99,6% на годишна база.

Печалбата на един литър гориво запазва тенденция за намаляване и през 2009 година в целия сектор, но с по-малки темпове, се казва в междинния доклад.

Продължава развитието на програмата за спешни ремонти на стари бензиностанции на Петрол АД. През 2009 г. по този метод ще бъдат реновирани 30 бензиностанции, за което са предвидени около 10 млн. евро.

Групата планира да вложи около 6 млн. лв. за изграждане на нови обекти от типа Петрол „Перфект”. Обектите от типа „Перфект” ще бъдат построени на нови терени, с локация основно в големите градове, като целта е те да представляват директна конкуренция на другите големи вериги. С оглед на тенденцията към все по-масово пренасочване на потребителите към пропан бутана и метана като най-евтини горива, групата предвижда изграждане на 6 модула за продажба на газ пропан бутан и 3 модула за газ метан за 2 млн. лв.

И през 2009 г. групата ще развива програмата сии за дилъризация на собствените търговски обекти, като за управление ще бъдат предложени около 30 бензиностанции. По програмата за франчайзинг групата планира да привлече още 40 нови обекта под флага на Петрол при планирани инвестиции в размер на 1 млн. лв.

Във връзка с изпълнението на корпоративната политика по качество и околна среда, ръководството ще продължи изграждането на инсталации за улавяне на вредните изпарения, като за 2009 г. са предвидени 200 хил. лв. за изграждане на инсталации на 25 бензиностанции. Друга инвестиционна цел на ръководството е внедряването на информационна система за активно управление на продажбите чрез използване възможностите на интегрираната управленска система SAP Rеtail. Предвидената инвестиция по проекта е в размер на 1,3 млн. лв.

Стратегията на групата за 2009 г. е фокусиране върху крайния клиент. Предвидени са маркетингови прояви – игри, промоции и други, подкрепени с достатъчно медийни изяви, които имат за цел да доведат до планиран ръст на продажбите на горива в размер на 8%. Петрол АД ще продължи да развива картовата система на Транскарт и създаване на система за клиентска лоялност.

За последните 12 месеца акциите на Петрол АД поевтиняват с 16,76% до 7,7 лв. за акция и 841 млн. лв. пазарна капитализация.

Свързани компании:

Петрол АД(PET)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:56 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още