Алкомет АД отчита 33% спад на продажбите на годишна база до 38,3 млн. лв. за първото тримесечие на 2009 г., показва отчетът на дружеството, публикуван от БФБ-София
Компанията реализира загуба от 1,53 млн. лв. за изминалото тримесечие спрямо печалба от 1,17 млн. лв. за съпоставимия период на 2008 г.
Разходите за персонала намаляват със 7,82% на годишна база до 2,63 млн. лв. за първото тримесечие на 2009 г.
Спадът в продажбите се дължи на драстичното намаление от 77,1% на количеството реализирана продукция на вътрешния пазар, както и на низходящата тенденция на пазара на суровината, особено силно изразена в края на 2008 г., довели до спад в цената на готовото изделие. Към факторите, повлияли този спад, трябва да добавим и кризата в автомобилостроенето и строителния сектор, които в голяма степен обуславят търсенето на готовия продукт, се казва в междинния доклад за дейността.
Характерно за продажбите на Алкомет за отчетния период е преобладаващото значение на външните пазари на фирмата, които представляват 93,84 % от общия обем, като износът се реализира към 23 страни. Специфичното през първото тримесечие на тази година е, че е проведена активна търговска политика за увеличаване на пазарния дял на компанията на всички европейски пазари, като в резултат продажбите са разпределени по-равномерно между водещите пазари в Европейския съюз. Въпреки че водеща роля продължава да има Германия от общите продажби извън страната, значителни дялове имат също така Италия, Франция, Полша, Австрия, Белгия, Дания и Чехия. Успоредно с това нарастват продажбите и на нови за фирмата пазари, сред които са Испания, Швейцария, Мексико и Алжир, се казва в междинния доклад за дейността.
За последните 12 месеца пазарната капитализация на Алкомет АД намалява с 82,53% до 27,9 млн. лв.
Свързани компании: