IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Основни цели пред българския турист – мързел и забележителности

Според бизнеса най-голям туристически конкурент на българското Черноморие е Турция, в частност Анталия

13:54 | 29.04.09 г.
Автор - снимка
Създател
Основни цели пред българския турист – мързел и забележителности

Основната цел на българите при туристическите пътувания в България са почивка, мързелуване и обиколка на забележителности. Това показва оповестено днес проучване на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) за пътуванията на българите в страната и зад граница.

Туроператорите имат аналогични наблюдения за целите на пътуванията на българите в страната и чужбина.

Сред десетте най-важни фактора за избор на българите дали да почиват в страната, или в чужбина е състоянието на почивната база. Този фактор събира 90 точки от общо 100 в анкетата при почивка в чужбина. Нивото на обслужване събира същия брой точки, а цената на пакетната услуга - 78 точки.

При почивката в България най-важен фактор е почивната база - 89 точки, нивото на обслужване - 87 точки, цената на една нощувка - 76 точки, цената на пакетната услуга - 69 точки.

Анкетираните общо 12 хил. души казват, че, ако избягват да почиват в страната, то е заради високите цени, които не отговарят на качеството, лошото обслужване, презастрояването, чистота на плажовете.

Анкетата показва, че при семейни почивки в чужбина българите харчат 52 на сто от общата сума, която е определена от домакинството за отдих, а в България - 60 на сто. Хората от провинцията остават в чужбина повече пари от жителите на София.

В проучването на агенцията представителите на туристическия бизнес очакват държавата да подобри инфраструктурата, да осигури по-голяма реклама на страната като туристическа дестинация и да развива политика в подкрепа на стимулирането на туризма.

Туроператорите препоръчват да се препозиционира България към обиколен туризъм и към центровете за възстановяване, да стане целогодишна дестинация за почивка. Според бизнеса няма разлика в обслужването между български и чуждестранни туристи. Фирмите не забелязват да има отлив на българи от местните курорти.

Според бизнеса основен туристически конкурент на българското Черноморие е Турция и в частност Анталия.

Междувременно концесионерът на летищата във Варна и Бургас „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ прогнозира днес, че през летния сезон се очаква около 10% спад на пътническия трафик на двете летища.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:33 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още