IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Luftansa с прогноза за „скромен ръст” на пътниците за България за 2009 г.

Най-натоварените дестинации на Luftansa от България са до Франкфурт и Мюнхен

15:27 | 04.02.09 г.
Автор - снимка
Създател
Luftansa с прогноза за „скромен ръст” на пътниците за България за 2009 г.

Броят на пътниците за и от България, превозени от Luftansa за 2009 г., вероятно ще има „скромен ръст” предвид икономическата криза, каза в отговор на въпрос на Investor.bg Габор Хорват, генерален мениджър на германската авиокомпания за България. За 2008 г. ръстът на броя на пътниците на Luftansa за България е близо 20% (достигайки около 400 хил. превозени пътници в двете посоки), а за Европа като цяло – 12%.

По данни на компанията нейният пазарен дял у нас през миналата година е достигнал 19% и стремежът е той да се запази и тази година. Предвижда се да се запази и броят на осъществяваните ежедневно по осем полета на Luftansa (вкл. един на новозакупената Swiss) от летище София. Най-натоварените дестинации на авиокомпанията от България са до Франкфурт и Мюнхен.

Относно цените на билетите на Luftansa за тази година Габор Хорват коментира за Investor.bg: „Имаме атрактивен избор, от извършване на частни полети в Европа (с 9 малки самолета), до нискотарифни превози, а цените на билетите като цяло сега са по-ниски от преди пет години например”.

По прогнозни данни брутната печалба от основна дейност на Luftansa Group за 2008 г. ще е около 1,3 млрд. евро, което е втората най-висока стойност на този показател от съществуването на компанията (ако се потвърди при излизането на официалния финансов отчет на компанията през март).

През тази година Luftansa ще закупи 53 нови самолета, главно Ербъс, част от които ще заменят излизащи от употреба стари машини. Авиокомпанията ще открие само една нова дестинация – от Германия до Украйна, и засега не възнамерява да закрива съществуващи маршрути. Германската компания ще инвестира и 150 млн. евро в специални зони на летищата за пътниците си от първа класа с екстри като безплатен интернет, душ-кабини и др., информира още Габор Хорват.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още