IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спряха заблуждаваща реклама на промоция на Практикер

Решението е взето след оплакване от клиент, че Практикер го е лишил от възможността да закупи продукт на преференциална цена в срока на промоцията

14:17 | 04.12.08 г.
Автор - снимка
Създател
Спряха заблуждаваща реклама на промоция на Практикер

Комисията за защита на потребителите спря заблуждаваща печатна реклама на търговската верига „Практикер”, съобщиха от комисията.

Фирмата е разпространявала промоционална брошура, която рекламира стоки на преференциални цени по повод откриването на юбилейния стотен магазин от веригата.

При извършена проверка инспектори на КЗП са констатирали, че един от артикулите не е в наличност.
Оказало се е, че с брошурата фирмата рекламира и развиването на дейността си пред своите потенциални клиенти, но не им предоставя пълна възможност да ползват посочените от нея преференции по този повод. Става дума за предлагане на определени артикули на специални цени, които са маркирани със знака „100” и са поставени непосредствено под голяма снимка, изобразяваща честването на отварянето на 100-ия магазин. Под нея стои и текстовото послание „Щастливи сме, че достигнахме 100-ния международен магазин тази година! Благодарим ви, че сте с нас!”

Рекламата е заблуждаваща, тъй като брошурата подканва хората да посетят обекта, за да закупят определен продукт, който реално не се предлага в достатъчно количество и в този смисъл тя повлиява на икономическото им поведение. Освен че клиентът инвестира време и средства, за да отиде до обекта, след като открие, че желаният от него артикул липсва, би могъл да направи компромис и да закупи нещо друго на приблизителна цена, но с по-лоши характеристики или със сходно качество, но на значително по-висока цена. И в двата случая търговецът се надява да реализира продажба, която се явява спонтанна покупка за неговия клиент.

Проверката е извършена по жалба на потребител, който при посещението си в магазин на веригата е установил, че там няма налични бройки от избраната от него мебел за баня, рекламирана на първа страница на актуалната промоционална брошура. Служител в обекта му е обяснил, че нито един магазин на фирмата в Западна България не разполага с този артикул и му е посочил деня на следващата доставка - повече от седмица след изтичането на промоционалния период. По този начин „Практикер” лишава потребителя от възможността да закупи продукта на преференциална цена в срока на промоцията, се казва в оплакването.

В хода на проверката на КЗП от фирмата са дали становище, че проблемът е дошъл оттам, че не винаги е възможно да прогнозират точно какво ще бъде търсенето. За сметка на това предоставяли възможност на клиентите, когато магазинът не разполага с желания от тях артикул, да го поръчат на промоционалната цена, като той да им бъде доставен по-късно във времето.

Инспекторите на комисията обаче са установили, че в търговския обект, посетен от жалбоподателя, такава възможност не се предлага. Жалбата на потребителя е удовлетворена след намесата на Комисията за защита на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:36 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още