IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Монбат коригира прогнозните си продажби за 2008 надолу до 157,5 млн. лв.

Консолидираните продажби за деветмесечието се увеличават с 41% на годишна база, а нетната печалба нараства с 91%

16:45 | 01.12.08 г.
Монбат коригира прогнозните си продажби за 2008 надолу до 157,5 млн. лв.

Управителният съвет на Монбат АД е взел решение за коригиране на прогнозните консолидирани финансови резултати за 2008 г. в посока надолу, става ясно от консолидирания доклад за дейността на акумулаторния производител, предаден в "Бюлетин Investor.bg".

За 2008 г. Монбат предвижда нетни приходи от продажби на стойност 157,5 млн. лв. при предишна прогноза от 171,585 млн. лв. Актуализираната прогнозна нетна печалба за 2008 г. е в размер на 27,455 млн. лв., а печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) е 31,9 млн. лв.

Предишната прогноза от ноември 2007 г. на УС на Монбат бе за 31,5 млн. лв. нетна печалба и 39,8 млн. лв. EBITDA.

От компанията отчитат, че корекцията на прогнозните резултати на консолидирана база се налага от следните фактори:

1.Засилващото се влияние на световната финансова криза върху икономиките на европейските страни, които представляват основните пазари на дружествата от икономическата група на Монбат АД. Към края на деветмесечието на 2008 г. основен пазар остава Германия с дял от 24 % от общите експортни продажби.

2.Резкият спад на цената на оловото, довело респективно до спад в продажните цените на реализираната продукция на дружеството. Следва да се има предвид, че заложената в Прогнозата за 2008 г. цена на оловото е 2 500 USD/ тон. За периода 30 юни – 30 септември 2008 г. средната цена на оловото е 1 912 USD/ тон, а за последното тримесечие на 2008 г. се очаква тя да достигне до 1 300 USD/ тон. За цялата 2008 г. се очаква средната цена на оловото да бъде 2100 USD/ тон, което представлява 16 % по-ниска цена за годината от прогнозираната.

3.Забавяне на пуска на проекта в Сърбия. Въпреки, че ръководството на дружеството считаше, че само по себе си забавянето на проекта в РСърбия няма да се отрази на прогнозираните резултати на Монбат АД за 2008 г., то комулатовното наличие и на другите два основни фактора, споменати по-горе оказват негативно влияние върху постиганите от дружествата в икономическата група на Монбат АД резултати.

Дружествата от икономическата група на Монбат АД са реализирали консолидирани нетни приходи от продажби за третото тримесечие на 2008 г. в размер на 122,055 млн. лева спрямо 86,446 млн. лв през същия период за 2007 година, което представлява ръст от 41%. Само за третото тримесечие на 2008 г. групата е генерирала нетни приходи от продажби в размер на 37,921 млн. лв., което представлява ръст от 15% спрямо реализираните нетни приходи от продажби в рамките на второто тримесечие на 2008.

Нетната печалба на групата, съгласно консолидирания отчет на дружеството за третото тримесечие на 2008 г. е 23,107 млн. лева спрямо 12,093 млн. лева за същия период на 2007 г., което представлява ръст от 91%. Отчетената от групата нетна печалба през третото тримесечие е в размер на 7,914 млн. лв, което представлява ръст от 50% за третото спрямо второто тримесечие на 2008 г. на консолидирана база.

Стойността на ЕBITDA към 30.09.2008 г. на консолидирана база е 27,037 млн. лева, което представлява повишение на показателя с 70.89% в сравнение със същия период на 2007 г.

Не съществува определена зависимост на Монбат АД от клиенти, тъй като продажбите не се извършват директно с клиенти, а се опосредстват от широка дистрибуторска мрежа. Продажбите на кредит в страната и за експорт се застраховат в Българска агенция за експортно застраховане /БАЕЗ/, поради което е сведен до минимум рискът от неплащане на направените доставки.

В условията на глобално забавяне в развитието на световната икономика, на което ставаме свидетели през почти цялата 2008г., както и при регистрирани официални данни за навлизане на Еврозоната в рецесия, се наблюдава свиване на всички производствени отрасли, в това число автомобилостроене.

Забавата в темповете на растеж на автомобилостроенето ще окаже пряко влияние на производителите на акумулатори, пласиращи своята продукция на т.нар „първичен пазар”. Следва да се има предвид, че продажбите на стартерни батерии на Монбат АД и групата се реализират предимно на т.нар. „вторичен пазар”, поради което евентуална криза в сектора - автомобилостроене би могла да окаже косвено влияние върху продажбите на компанията.

Навлизането на нови конкуренти на местния пазар не би оказало съществено влияние върху продажбите на Монбат АД, тъй като през второто тримесечие на 2008 г. на неконсолидирана база делът на вътрешния пазар представлява 14% от общите продажби.

На консолидирана база делът на вътрешния пазар представлява 9.38%, тъй като са елиминирани продажбите от Старт АД към Монбат АД и обратно, които се осъществяват на вътрешен пазар.

 

Свързани компании:

Монбат АД(MONB)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:48 | 23.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още