Всеки трети българин планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години, показва проучване на Мото-Пфое, проведено от Агенция Прагматика чрез допитване до 1000 души на възраст от 20 до 60 години.
„От тази част 33% посочват, че най-вероятно няма да изберат употребяван автомобил, което означава, че в около 12% от домакинствата ще бъдат закупени нови автомобили”, допълни Александър Костадинов, директор Маркетинг и Продажби на Мото-Пфое.
Сред факторите, влияещи в най-голяма степен при избора на автомобил, са неговата икономичност, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и, разбира се, цената на автомобила. От значение за потребителя са също така имиджът на марката, дизайнът, характеристиките, както и гаранционните и лизингови условия.
Проучването посочва също, че изменението на цените на петрола и дизела е довело и до промени в потребителското поведение. Близо 31% от анкетираните са започнали да ползват автомобила си по-рядко, докато около 43% от тях не са се повлияли.