IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

41% се чувстват информирани от работодателя как ще им се отрази кризата

Потенциален спад в ангажираността на служителите по време на криза не е за пренебрегване

15:12 | 21.11.08 г.
41% се чувстват информирани от работодателя как ще им се отрази кризата

Общо 41% от служителите (от български и мултинационални компании у нас, участвали в проучване на Hewitt Associates) се чувстват информирани от работодателя си как финансовата криза ще се отрази на бизнеса на компанията. Почти същият (38%) е делът на тези, които не се чувстват достатъчно информирани от работодателя си. 16% са посочили отговор „До някаква степен“, а останалите 5% се информират сами за кризата. Въпросът е бил зададен на служители от 84 компании в началото на ноември.

Безпокойството и несигурността създават напрежение, което води до спад на продуктивността, тъй като във времена на промени служителите се фокусират върху своите проблеми, а не върху бизнеса на компанията. Много фактори стават критични за компаниите в такива моменти: по-ефективни операции, намаляване на разходите, задържане на клиентите. В такъв контекст изглежда логично служителите да остават на заден план, коментират анализаторите.

Практиката обаче показва, че точно в такива моменти успешните компании насочват усилията си върху мотивиране и ангажиране хората си. Потенциален спад в ангажираността на служителите не бива да се пренебрегва, защото ако лоялността им спадне, те биха си тръгнали много по-лесно и компанията ще се окаже без ключовите си служители в най-тежките моменти.

Същевременно се наблюдава разминаване между взаимните възприятия на мениджъри и служители. Близо 90% от топ мениджърите считат, че са ефективни в работата си, че са открити и честни в комуникацията си към служителите, че поставят акцент върху служителите и се отнасят към тях като към ценни членове на компанията. И все пак служителите не са ангажирани, сочат данните.

Също така има голяма разлика между това как мениджърите възприемат своите компетенции в управление на хората и как служителите ги оценяват. Повече от 80% от мениджърите считат, че мотивират хората си да оползотворяват максимално уменията и знанията си, че те са възнаградени на база приноса към компанията, че се повишават тези, които допринасят най-много, но само 30% от служителите са съгласни с тези твърдения.

Данните са част от проучването „Най-добрите работодатели в България 2008“, според което най-добрите работодатели тази година са Авенди (в категория „Големи компании“) и АстраЗенека България (категория „Малки и средни компании“.

Това е третото проучване, което Hewitt провежда в България като част от най-голямото проучване за Централна и Източна Европа. 13 478 служителите и 367 топ мениджъри от 84 компании в България взеха участие в проучването тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:07 | 23.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още