IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

еasyJet очаква двоен ръст на пътниците си от и до България през 2009 г.

еasyJet през следващата година не смята да повишава цените на билетите, а да съкращава разходите си

18:16 | 19.11.08 г.
Автор - снимка
Създател
еasyJet очаква двоен ръст на пътниците си от и до България през 2009 г.

С пускането на нови три дестинации от София: до Мадрид (Испания) от ноември, до Милано (Италия) – от октомври и до Манчестър (Англия) – от декември, еasyJet ще увеличи повече от два пъти броя на пътниците по маршрутите си от и до България, каза днес пред журналисти маркетинг мениджърът на британската нискотарифна авиокомпания за Източна Европа, Швейцария и Австрия Питър Воец.

еasyJet е от една година на българския пазар, като до миналия месец осъществяваше полети само от и до Лондон 10 пъти седмичо (лятото по-рядко). Превозените пътници за година до София и Лондон са 103 хил. души (30% от които са българи, останалите - чужденци) при средна запълнямост на местата в самолета 93% (средната запъляемост като цяло за полетите на авиокомпанията e 84%).

От нискотарифната авиокомпания очакват, че през следващата година ще запазят броя на пътниците си по дестинацията Лондон, а амбицията им е по трите нови направления, по които ще се извършват полети по 3 пъти седмично, годишният брой превозени пасажери да бъде по около 50 хил. души. Така, според разчетите на авиокомпанията, пазарният им дял на българския авиационен пазар по направлението до Лондон ще бъде около 40%, до Манчестър – близо 58%, до Милано и Мадрид – по около 30%. От британския нискотарифен авиопревозвач са пресметнали още, че по брой обслужени самолети и пътници на летище София, те са третата авиокомпания след България Ер и Луфтханза.

На въпрос на Investor.bg Питър Воец отговори, че през следващата година не смятат да повишават цените на билетите, а да съкращават разходите си, доколкото е възможно. През 2009 г. еasyJet не планира откриване на нови дестинации до България. От нискотарифната авиокомпания обаче възнамеряват да се възползват от финансовата криза, като привлекат с по-ниските си цени пътници от традиционните превозвачи. Все пак през тази година еasyJet е съкратила 7-8% от дестинациите си, тъй като не са печеливши.

Като цяло еasyJet приключва финансовата година (от октомври 2007 г. до септември 2008 г.) с увеличение на превозените пътници с 16% и със спад на печалбата преди облагане с данъци от 45% на годишна база. Понижената печалба от авиокомпанията обясняват главно със значителния ръст на разходите за гориво, възлизащ на 260 млн. паунда за годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:22 | 28.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още